Avatar billede l0w Nybegynder
10. november 2002 - 19:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bluetooth problem.

Jeg kan connecte med bluetooth til min server, og åbne en serial (adaptor) forbindelse med serveren, men så når Microsoft activeSync skal lave en tilslutning med min PDA skriver den "device unrecognized" altså at den ikke kan genkender min PDA?

Spørgsmålet er hvem skal jeg kontakte for en løsning, eller er der nogen den kender en løsning til problemet??

Jeg har en Ipaq 3970 med inbygget BlueTooth, og jeg bruger en USB bluetooth 3Com til min server.

Jeg har lavet nogle simple teste som at sende et visitkort via bluetooth managerne, og det lader til at virke fint (dog kan jeg ikke sende en fil fra min server til min PDA, eller den opføre sig lidt underlig når jeg prøver på det.)

Jeg har søgt og søgt på google men alt det jeg har fundet lader ikke til at have hjulpet mig i min sag, dog har jeg læst noget om at Microsoft activeSync bruger en speciel serial protocol, så jeg undrede mig over om det kunne være noget med mit 3Com software eller sådan noget?

Er der nogen som har en ligende forbindelse der hjemme, eller kan det ikke lade sig gøre?
Avatar billede l0w Nybegynder
20. november 2002 - 10:48 #1
update... ingen problem løser? :(
Avatar billede c8 Nybegynder
16. december 2002 - 09:30 #2
hey der.
Jeg har selv leget meget med min iPAQ 3970 og en 3Com USB adapter, og indtil videre er det ikke lykkes for mig at få en forbindelse mellem de to enheder der er brugbar.

Du kan via din 3com connecter panel se hvilken com port din BT bruger, husk at din active csync også skal stå til den com port (com4 hos mig), men på trods af at alt her skulle stå rigtigt virker det ike endnu, men det er tæt på.

Det er lykkes mig at få forbindelse fra iPAQ'en til PC en men ikke den anden vej.

Husk også at der skulle være en servicepack 1 til din 3com BT adapter !!

la mig lige komme hjem så finder jeg lige et link til dig der mulighvis kan gi dig nogle svar på dine ?
Avatar billede l0w Nybegynder
16. december 2002 - 09:51 #3
Jeg har løst problemet, jeg dummede mig åbenbart... men det er underlidt det
ikke står nogen stedet ligemeget hvor man søger.

Her er hvad jeg gjorde:

1. Jeg finde min server på min PDA.
2. Jeg laver en trust mellem de 2.
3. Jeg sørre for at der ikke er nogen ting aktive mellem serveren og PDA'en.
4. Jeg trykker på det lille BT logo på min PDA og vælger start active sync.
5. Wola, active sync finder serveren, åbner en connection og forbinder med serveren...

Håber det også vil virke for dig :)

Det var faktisk det eneste jeg ikke havde prøvet.
Avatar billede l0w Nybegynder
16. december 2002 - 09:52 #4
jeg lukker lige det her spm.