Avatar billede kiiim Nybegynder
10. november 2002 - 13:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skal købe RAM... men...

Jeg er begyndt at arbejde meget med grafikprogrammer, især 3D-modellering... og så er de 128Mb RAM jeg har altså ikke nok. Men jeg ved ikke hvad jeg skal købe, og jeg tænker ikke på mærke, men type...!
Der står på den reklame jeg fik med min computer:
128Mb PC 133 S-DRAM (1 modul, maks. arbejdslager 1Gb)

...okay, det betyder at det RAM jeg skal lede efter hedder "PC 133 SDRAM", ikke? Eller...???
...når der står "1 modul", betyder det så at der kun kan være én RAM-blok i min computer??? Altså jeg er nød til at fjerne de 128 RAM jeg allerede har, for at erstatte det med noget mere? Eller hvad...???

...når jeg kigger på www.edbpriser.dk efter 512 Mb RAM, er der jo ret stor prisforskelle... er det dumt at købe det billige? Er det "bedre kvalitet" at købe det dyre???

...min kæreste spurgte mig om hvorfor RAM er så dyrt, når nu alting ellers er så billigt. Og det havde jeg godt nok ikke et fornuftigt svar på... er der nogen der har det???

KiiiM
Avatar billede driis Nybegynder
10. november 2002 - 13:44 #1
Ja, du skal have PC 133 SD RAM i din maskine. At der står "et modul" betyder at de 128 MB er indeholdt i ét modul, og da din maskine sikkert (det har de fleste moderne bundkort) har mere end ét RAM slot, kan du sagtens sætte f.eks. 512 MB i ved siden af de 128 du allerede har, således at du får 512+128 = 640 MB.
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. november 2002 - 14:07 #2
RAM er billige. 512 MB PC133 for under 1 krone per MB - det er da ikke dyrt.

Men det er ikke engang sikkert, at dit bundkort undersøtter klodser på 512MB. Det bør du nok undersøge.

Jeg kunne forestille mig, at du har plads til 4 moduler på max 256 Mb stykket = 1GB.
Avatar billede tarak Nybegynder
14. november 2002 - 08:36 #3
du skal have 512mb rd-ram i det går hurtigst
Avatar billede kiiim Nybegynder
14. november 2002 - 09:47 #4
Jamen, kan jeg godt sætte det i min computer? Skal det ikke være SD-RAM???
Kan jeg godt have en blok af hver slags RAM sat til???