Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 21:11 Der er 44 kommentarer og
3 løsninger

ecs-k7s5a fryser

har nu haft at gøre med 2 pcere der fryser samtidig med den siger en underlig lyd ud af højtalerne. de har begge ultra low cost kabinetter inc. psu ca 400.- pr. stk. kan det være psuen der skal skiftes siden den fryser. varme is not an option.
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
05. november 2002 - 21:14 #1
det er 100% sikkert dine rammoduler har samme bundkort, og prøvet nøjagtigt det samme. prøv at skifte dine ram blokke .... :) den siger en sjov skrat lyd i højtalerne når den fryser skærmbilledet..
Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 21:17 #2
på to maskiner købt med 2 måneders mellemrum ram i den ene er pc 133 og i den anden ddr 2100, tror det næppe
Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 21:18 #3
kun den ene er monteret af mig
Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 21:18 #4
fryser aldrig i windows, kun i spil
Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 21:24 #5
i spil bliver alt jo spidsbelastet, det må da rive på psuen
Avatar billede djeclemen Nybegynder
05. november 2002 - 21:26 #6
har du 128mb grafikkort?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
05. november 2002 - 21:29 #7
hvor mange watt er psu'en på?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
05. november 2002 - 21:31 #8
eftersom du siger det er i spil, så er det nok i 3d spil, her kan et gfx kort af højere standard godt finde på at sluge en masse strøm.
Så hvis din pc pludselig ikke får nok kan den godt fryse(anbefaler noget tøj:))
du kører jo nok en athlon eller duron, så jeg vil mene at du skal mindst have 300watt
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. november 2002 - 21:36 #9
der har været en stor fejl "faktor" på Eds k7s5a, og en del af dem har været ustabile af urensagelige årsager!
Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 21:40 #10
har 300 watt men det er noget billigt noget som ikke er amd certificeret

16 og 64 mb kort

athlon xp 1700 og 1900
Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 21:41 #11
mr-bob kan du henvise til en homepage
Avatar billede webmasterdk Praktikant
05. november 2002 - 21:42 #12
mr-bob >> Ikke mine erfaringer, min har kørt klippe stabilt siden den blev startet første gang!

hhmmmmm.... det burde jo næsten være nok....
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. november 2002 - 21:42 #13
nej desværre, taler af erfaring!
Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 21:43 #14
ja men de er jo kun ustabile under spil
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. november 2002 - 21:44 #15
webmaster, Jamen det jeg kører med nu kører også "klippe stabilt" men der har bare været "en del" der har været "dårligere end politiet anbefaler"!
Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 21:45 #16
firmaet der har solgt de to pcere har ikke fået klager fra andre selvom alle pcere de sælger har det mobo. en af dem der arbejder i butikken har det selv og har ikke problemer men hans psu er amd certificeret.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
05. november 2002 - 21:46 #17
Er det de 100% rigtige drivere i bruger til gfx kort? har haft det på min  bærbare at hvis jeg ikke brugte de rigtige drivere så gik den kold fordi den blev for varm
Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 21:48 #18
den ene er nogle gamle drivere til et voodoo3

den anden geforce 2 mx400

begge kølet med slot køler (ret kraftig)
Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 21:55 #19
kortene er jo egentligt noget lo.. men det burde spillene bare køre dårligt af.
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
05. november 2002 - 22:00 #20
prøv nu det med de ram.. jeg købte også nye ram.. men det er bundkortet som ikke kan køre med dem ..og det kan forhanlderen ikke forklare... de byttede mine ram til et andet mærke og nu virker det..
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
05. november 2002 - 22:01 #21
rammen skal arbejde ligså snart du åbner programmer eller spil, og det bundkort er så ringe kvall.. at det ikke kan samarbejde med særlig mange ram.. har det selv i min maskine nu
Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 22:04 #22
tager lang tid er besværgligt, rammene har været meeget dyre og burde virke fint. rammene af samme type er der nok 50 andre der har og de har jo ikke problemos
Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 22:05 #23
hvilke ram har du da
Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 22:05 #24
mit cheap msi æder da alt
Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 22:06 #25
kani ikke bytte den ene maskines ram, de er købt hos nogle emsige fætre som jeg ikke gider spilde mere tid på. så kom med navnet på dine ram
Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 22:09 #26
alloh
Avatar billede spt Nybegynder
05. november 2002 - 22:12 #27
kommer igen i morgen
Avatar billede spt Nybegynder
06. november 2002 - 15:49 #28
det var det der navn på ram modulerne
Avatar billede jespersp Nybegynder
12. november 2002 - 10:17 #29
Har osse et K7S5A MB med XP1600+. Det fryser hvis jeg har mere end 1 stang PC133 ram i, med mindre jeg clocker ned på 100/100. Med en enkelt stang PC133 kører den stabilt indenfor overskuelig tidsramme hvis ellers jeg sørger for udluftning af kabinettet. Er der nogen der ved om der er samme problemer hvis man har 2 stænger DDR ram i boardet ?

Jeg har hørt rygter om at kombinationen af en svag PSU, 2 stænger PC133 og et GF4-Ti4x00 kan gøre bringe K7S5A i knæ. Har andre hørt lignende ?

/JesperSP
Avatar billede webmasterdk Praktikant
12. november 2002 - 18:44 #30
strøm er jo altid en vigtig faktor, så sent som igår brokkede en anden bruger herfra sig(forbliver ukendt :)) over at hans system kørte ustabilt, det viste sig at han ikke havde et P4 stik på sin PSU og derfor fik hans spand ikke nok strøm!
Men jeg kan ikke tro at det er et problem med 2 pc133 sd blokke, for det kører jeg også selv med. Kan højst være fordi at du ikke har brugt nogle ordentlige!
Avatar billede spt Nybegynder
12. november 2002 - 19:02 #31
ok svar hvis i vil have point
Avatar billede webmasterdk Praktikant
12. november 2002 - 19:36 #32
Beeeyyyooooond :)
Avatar billede jespersp Nybegynder
12. november 2002 - 20:42 #33
webmasterdk> Hvad er ordentlige ram-kredse, jeg spørger bare??? - skal man altid købe det dyreste, eller hvad?? Og 'tro' er noget jeg vil bede dig om at holde i kirken :) Mine RAM-blokke virker fint, hver for sig - men ikke sammen.. Jeg er heller ikke den eneste der har oplevet problemer med 2xPC133 blokke - se bare på http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1264667908 . Der er desuden kommet en ny BIOS opdatering (dato 28/10-2002) der skulle afhjælpe ustabilitet som følge af ram-ballade, så prøv den.

/JesperSP
Avatar billede jespersp Nybegynder
12. november 2002 - 20:51 #34
Det kan sgu heller ikke være rigtigt at man skal prøve 10 forskellige ramblokke for at finde 2 der virker, vel? - godt nok er ram billigt, men der må være grænser.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
12. november 2002 - 21:11 #35
så så så så... hvis det ikke var fordi fcs ik er vild med mit åbne og moderne sprogbrug, så havde jeg gerne svaret tilbage angående tro og bla! men ak.
Dog vil jeg henlede folk der ønsker at diskutere til at kigge her: http://bahh.dk/images/arguing.jpg
Nå til svaret, nej jeg synes absolut ikke at det dyreste er det bedste, tværtimod(Intel VS. AMD && Ms VS ÅbenSovs). Jeg går efter et par kriterier som altid er gode(for mig):
1: Egne erfaringer
2: Hvad har andre haft for erfaringer(FX. Dine)
3: Hvad siger diverse test's
4: Kvalitet af andre produkter i den serie.
5: Firmaet generelt.
6: og så videre..

Og ydermere kan jeg da også tilbyde en bios, men ikke den normale, en for den mere "vovede", en bios der skulle være bedre egnet til overclocking...(har ikke selv prøvet den)
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=27&t=003724
Avatar billede jespersp Nybegynder
12. november 2002 - 21:31 #36
Jeg har selv lige flashet min PC'er med den nye BIOS og er ved at teste om den virkelig holder hvad folk lover. (Jeg har begge ramblokke i og kører 133/133 lige nu.. og melder tilbage hvis det går godt) - Men du kunne nu godt tage at bøje dig i støvet og godtage mine argumenter webmasterdk :) - er det dig der løber på billedet ? :)

Jeg har også læst mig til på nettet at man kan "mod'e" sit K7S5A motherboard så det bliver mere stabilt ved at forbedre køleren på SIS735 chippen. (Bare smøre lidt kølepasta på, har jeg hørt).

Kan vi blive eninge om følgende, webmasterdk ? :

1. Der er nogen (ca. 75%) der kører K7S5A uden ballade og roser det til skyerne.
2. Andre (25%) løber ind i problemer med ustabilitet (RAM, Varme, Hardisk osv. - følg link i mit sidste indlæg)

Desuden vil jeg gerne (hvis ellers du er så klog på RAM som du lyder) høre om du kan sige hvilket mærke man skal købe for at få stabil ram på ECS (både SD og DDR). Hvis jeg nu en gang skulle få råd til at opgradere til DDR skulle det jo helst være nogen "ordentlige" ram...

/JesperSP
Avatar billede jespersp Nybegynder
12. november 2002 - 21:52 #37
Okay, træerne vokser jo som bekendt ikke helt ind i himlerne - min PC'er frøs lige efter jeg fik skrevet mit sidste inlæg - jeg kører igen med 1 stang ram for at få 133/133 fsb til at spille. De ram-kredse jeg forsøger at få til at samarbejde er nok heller ikke verdens bedste kval : 256 MB PC133 Dane-Elec + 128 MB PC133 PQI. Hvis nu jeg vil ha' mere end 256 MB i på een gang, skal jeg så skifte Dane-Elec, PQI eller begge ram-blokke ud ? (Eller bare mit motherboard måske).

/JesperSP
Avatar billede spt Nybegynder
30. november 2002 - 22:26 #38
det var varme som jeg ellers skrev var umuligt. Jeg kan stadig ikke forstå hvorfor da der sidder en blæser under grafikkortet der blæser luft ud af kabinettet, en blæser i fronten der suger luft ind, en der blæser luft ud bagtil plus psu blæseren og så sidder der altså en 36 db coolermaster der blæser 37,5 cfm på cpuen. Men alt kører altså perfekt hvis man piller siden af kabinettet!!!!! så varme er altså svaret.
Avatar billede cliff Nybegynder
25. december 2002 - 10:19 #39
God jul til alle ,jeg er ny her,tak for en god side.
Ja jeg er også den lykkelige ejer af to pcér med K7S5A,den ene med Duron 1200,256 mb ram,geforce MX 400 64mb,60gb hd,ikke nogle ekstra blæsere,DEN KØRER PERFEKT MED SLIL OSV.
Min anden som jeg bruger:Atlon xp 2000+,512 sd ram,ge force mx 400 64mb.et stk 60gb hd,et stk IBM hd 80 gb,tre ekstra blæsere,Ja den kører slet ikke fryser konstandt,både under opstart,brug,selv i små programmer,ved pauseskærm,diskfrakmentering,musik osv,og det er ikke VARME her,har prøvet tidlig morgen hvor der var koldt i rummet,alt er op date,nye drivere,bios opdate,ny xp pro. indstalation ,virus program,..........Jeg ved ikke hvad det er men det er ikke godt........Håber vi finder ud af det.
Richard
Avatar billede cliff Nybegynder
25. december 2002 - 10:21 #40
Hej igen,jeg glemte at sige,mit ur og dato skifter nogle gange til bage til juli 1999,Kan det være noget med 2ooo at gøre,nej det kan ikke passe?
Richard
Avatar billede webmasterdk Praktikant
25. december 2002 - 13:30 #41
Hmm.. må nok revurdere min mening om at kortet er stabilt...
Den kunne jo køre i 16 dage, før jeg var nød til at genstarte den fordi jeg skulle installere noget software, hvad er det for noget juks!
nå, nu har den jo kun oppetid på 6d 18t og 48min..
Og nej, det er ikke en server, det er min workstation, hvor jeg ser film, chattter, spiller og arbejder med...
God jul alle sammmen http://epx.dk/christmas
Avatar billede cliff Nybegynder
26. december 2002 - 23:59 #42
Hej med jer igen.godt nytår til alle,håber det vil blive et godt pc år.
Jeg har godt nyt omkring  K7S5A,jeg har brugt et døgn til virkelig at sætte hovedet i blød og skildt det hele ad,ny Windows osv,men men jeg tror!!!jeg har fundet fejlen,det er CHIPSET der bliver for varm,jeg har konstateret at Elitegroup´s køle plade (på chipset ) er monteret med dobbelt klæbende tape,og det leder absolut ingen varme væk,løsningen er at køre maskinen godt varm,og så forsigtig vride kølepladen fra højre til venstre omkring midteaksen,små beværgelser til start,til sidst går tapen løs,så kan limen forsigtig fjernes med en finger(ingen sprit osv)der efter kan den monteres med god køle pasta og i alle fire hjørner en lille klat SUPERLIM (PAS PÅ)tryk den fast i fem min.
Jeg lavede dog en ny stor ,kraftig køleplade som jeg savede ud af en gammel prosessor køler,så den er ca 4mm størere på begge leder.
Jeg har nu kørt div BENCHMARK test samtiddig med åbne programmer,og har ikke haft ned brud siden,og den har heller ikke resat bios siden,ps har også opdateret div. bios og drivere,  tror på at det nu er en super ps.Atlon 2000+,512mbKingston sd-ram,400 w strømforsyning.
Håber andre kan bruge dette til noget.
Godt år 2003...............................
Richard.
Avatar billede cliff Nybegynder
27. december 2002 - 00:31 #43
Gør lige opmærksom på at det selvfølgelig er på eget ansvar.............hvis der sker noget.
Richard
Avatar billede cliff Nybegynder
02. januar 2003 - 19:15 #44
8 dage uden det eneste nedbrud,så¨det var nok fejlen,ialtfald på min maskine.

Godt pc år til alle.

Richard
Avatar billede jespersp Nybegynder
16. januar 2003 - 19:21 #45
Jeg har lige fået min PC'er stabil med 2 stænger SD-RAM ved at skifter min PSU ud med en der leverer 3.28V istedet 3.07V til ram'en. Check derfor spændingerne jeres PSU leverer før I smidder gode ram ud og før i begynder at pille ved motherboardet.

/JesperSP
Avatar billede uffe123 Nybegynder
08. februar 2003 - 23:49 #46
hejsa jeg har også købt et sådant bundkort. Det fryser også hele tiden. Jeg kører med 2 stænger sdram pc-100. Jeg havde sat et pci 512 lydkort i for at få lyden i 4 højtalere. Så hang den hele tiden med den mærkelige lyd. Det var både når computeren var kold og når den var varm. Efter jeg pillede lydkortet ud hang den ikke mere. Jeg havde ellers slået lydkortet der er onboard fra i bios. Har du eventuelt også et alm lydkort i ?
Avatar billede jespersp Nybegynder
09. februar 2003 - 19:18 #47
Kører med onboard lyd... Jeg fandt svaret på mit problem ... se min sidste kommentar!