Avatar billede nibby Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:20 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

3D studie max contra 3D Strata

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der kan fortælle mig, hvordan...hvor svær...hård, 3D studie max er i forhold til 3D Strata??
Jeg har bruge nogle uger på strata, men vil egentlig hellere bruge Max, men ved ikke hvor meget det ligner hinanden. Jeg selvfølgelig ikke nogen mester haj efter nogle uger, men det godt egentlig meget godt :)
Avatar billede fartzzz Nybegynder
07. oktober 2000 - 03:54 #1
Jeg er helt klart maxer ;o)
Det er lidt svært at sammenligne Strata og 3dsmax fordi det highend - lowend.
Men her er min mening om 3dsmax:

3dsmax er nok et af de letteste 3d-programmer der er i highend pga. brugerflade, gode tutorials og fordi at 3dsmax er næsten blevet \"folkeligt\". Der er altid steder hvor man kan hente hjælp fra andre.
3dsmax er hvad man gør den til. Man starter op med den \"rene\" 3dsmax, og senere når man \"get the hang of it\" kan man udvide dem med bla. Mentelray og Pxar\'s Renderman. (Det kommer selvføgelig an på pengepungen ;o)
3dsmax (syntes jeg) er kommet op på højte med Maya og Softimage efter 3dsmax3.1 er kommet.
Og efter hvad jeg har hørt skulle den nye 3dsmax4.0 der kommer til jul være endu bedre.
Konklusion:
Jeg syntes helt klart du bare skal gå igang med 3dsmax. Når du først har gennemskuet det grundlæggende, er der en masse muligheder for at udbygge, og blive bedre. (Gennemskue Renderman er en verden for sig ;o))
Håber du kunne bruge den til noget. Kender ikke så meget til Strata da den har MEGET begrænset muligheder.
Held og lykke ;o)
Fartzzz
3dsma
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
09. oktober 2000 - 01:17 #2
Hej Nibby

Jeg kender ikke så meget til 3D Strata, men kan klart anbefale 3D Studio Max. Hvis du tænker på at prøve kræfter med 3DMax, kan du måske finde hjælp til at komme i gang her: http://www.3dmaxer.dk .Der er en del tutorials + andet.

3D Studio Max styrer Max :-)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
12. oktober 2000 - 22:42 #3
fartzzz>>> 3D Studio MAX er sgu da ikke på højde med SoftImage|3D, og da slet ikke den nye SoftImage XSI
Avatar billede fartzzz Nybegynder
29. oktober 2000 - 00:58 #4
>Bumped<
Nope men 3dsmax ligger alligevel i highend linien.
Efter max3.X kom ud er deen rykket op.
Der er stadig ikke noget der kan slå XSI..
!I animation! ;o)
Fartzzz
Avatar billede nibby Nybegynder
06. november 2000 - 08:14 #5
Tak for alle de fede svar, og undskyld forsinkelsen.....!