Avatar billede khla Praktikant
30. oktober 2002 - 12:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Konvertering Word til PDF i farver!

Hejsa

Når jeg konverterer mine Word-dokumenter får jeg ikke farver med i PDF'en men kun sort/hvid!

Jeg har enkelte gange fået farver men kan ikke finde nogen systematik ved hvad der gør forskellen om der er farver eller ej!

Jeg kan ikke finde nogen steder at styre farverne - er der nogle som kan hjælpe?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. oktober 2002 - 12:50 #1
Har du adobe acrobat, hvis ikke hvordan konvertere du til pdf (og ja det kan godt gøres uden acrobat)
Avatar billede khla Praktikant
30. oktober 2002 - 12:56 #2
Ja jeg bruger Adobe Acrobat 4.0
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
01. november 2002 - 21:23 #3
Jeg har kunnet gøre det, i hvert fald fremstår mine hyperlinks som blå. Men det er gjort med det gratis program GhostView (som skal bruge en gratis programpakke, der hedder GhostScript).
Konverteringen skete i to trin: først skrev jeg ud til en fil fra word (hvis du ikke har en postscript printer så hent Adobes generiske PostScript printerdriver, det er gratis). Bagefter åbnede jeg den resulterende PostScript (.prn) fil med GhostView og konverterede den derfra (manuen filer -> konverter).

En ting, der er vigtig, er at printeren er sat op til at udskrive i farver, ikke i gråtoneskala. Hvis du bruger en printerdriver af en eller anden art til at konvertere, så gå ind under menuen indstillinger->printere og sæt den til at udskrive i farver defra (ikke fra word!).

Ellers, hvis dine word-filer ikke er fortrolige, kan jeg prøve at kigge på en af dem og se om jeg kan konvertere med farver.
Avatar billede khla Praktikant
04. november 2002 - 20:16 #4
Tak for svaret!

jeg har været inde og kigge på printerindstillingerne for min Generic PostScript driver og under feautures står color:No og jeg har ikke mulighed for at rette denne variabel.

Jeg vil forsøge at finde en postScript driver der understøtter farve - er der nogen af jer der har en sådan liggende?

Ellers prøver jeg ihvertfald lige Adobe
Avatar billede khla Praktikant
04. november 2002 - 20:21 #5
Så lykkedes det at finde en driver der spiller - så nu er der farver!

Endnu en gang tak for svaret - hvis stringbuffer poster et svar får du en håndfuld point smidt efter dig som tak
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
05. november 2002 - 15:03 #6
Ihhh jamen dog :))))
Avatar billede khla Praktikant
05. november 2002 - 23:22 #7
Multo gracias amigo