Avatar billede antik Nybegynder
29. oktober 2002 - 12:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mit a drev forsvinder

- jeg kan pludselig ikke bruge mit A drev., tilslutningen er pist væk. Går jeg til "denne computer" er der heller ikke nogen markering for A drevet.
Hvem hjælper en 75 årig gammel forretningsmand der har måtte bide i det sure og gå ombord i det her
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:04 #1
tjek kablerne - hvis de sidder korrekt er dit a-drev nok stået af (et nyt koster kun en hund)
Avatar billede antik Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:12 #2
- tak for svaret men det er ikke en hardware fejl, det er nemlig sket tidligere. En hjælpsom fyr klarede det på et øjeblik, - hvordan ved jeg blot ikke. Noget med at man gik ind bios et eller andet og trykkede ok på betegnelsen. a drev
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:16 #3
har du været inde i din BIOS og prøve?! A-drevet skal bare stå som enablet el. lign.
bare husk at gem når du exit'er.
Avatar billede antik Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:22 #4
- vi er på rette spor, - den gamle mand ved blot ikke hvordan man kommer ind i Bios
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:30 #5
tryk delete under opstart (kan også være f2 el. andet - prøv dig evt. frem)
Avatar billede antik Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:05 #6
- hel fint, vel ankommen til Bios (via F2) står jeg så med et ny problem, jeg havde ventet at finde et eller andet sted hvor jeg skulle trykke OK for A drev. Mit husmands engelsk fortæller mig ikke noget, - har du et forslag ?
Avatar billede fido82 Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:55 #7
det er under det første punkt, i din bios. Der går du ind
Så finder du et sted der står noget med A floppy 1.44 mb eller sårn noget. Du kan muligvis vælge flere forskellige, vælg 1.44 mb

Hvad er der sket siden fejlen er opstået ?
Avatar billede antik Nybegynder
30. oktober 2002 - 10:19 #8
- tak, problemet er blot at jeg inde i bios ikke kan finde noget der har med A floppy 1.44 mb. at gøre. Fejlen er opstået een gang tidligere, tilsyneladende helt umotiveret. En kvik fyr klarede det på 20 sec. desværre fik jeg ikke fat på hvordan. Kan stedet hvor der står A floppy skjule sig under en anden betegnelse som jeg ikke kender ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. oktober 2002 - 10:37 #9
øøh jeg er sq lidt blank. - men du har jo nok ret i at det er en simpel ting, der bare lige skal indstilles..
Avatar billede antik Nybegynder
31. oktober 2002 - 11:55 #10
- er der evt. andre der kunne bidrage med en løsning ?
Avatar billede antik Nybegynder
04. november 2002 - 16:11 #11
- bl. så mange kloge hoveder er der virkelig ingen kan hjælpe en gammel fyr som mig ?
Avatar billede fromsej Praktikant
04. november 2002 - 16:18 #12
Du skal ind i bios , og finde det punkt hvor der står A-Drev , 1,44Mb Disk ,Floppy Disk eller andet der kan relatere til dit Diskettedrev.
Det er lidt svært at forklare det nærmere.
Du kan også prøve at genstarte PC ( har du nok gjort ),eller prøve at lade windows søge efter ny hardware.
Håber det hjælper.
MVH:
Fromsej.
Avatar billede antik Nybegynder
08. november 2002 - 11:45 #13
- tak til de involverede, problemet er løst, selv om jeg må erkende at jeg ikke helt er klar over hvordan det gik til, men jeg har fundet mit A drev, hvilket er det vigtigste. mvh