Avatar billede vejgaard Nybegynder
04. oktober 2000 - 20:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Netværks problem

Hej.

Jeg håber at i kan hjælpe mig , med mit netværks problem.
Jeg har næsten lige købt et geforce kort (asus v6800), så gik maskinen ned, og tilsidst måtte jeg geninstalerer min win 98.
Jeg har fået installeret alle driverne, og det hele køre.
Så begyndte mit netværk at hængen når , vi spiller diablo eller et andet netværks spil, så er det ligesom om at min maskine skal synkronisere
hele tiden med den anden maskine, nå men jeg tænkte at jeg ville investerer i en hub og nogle net , jeg har købt en 100 mbit hub (3com tp400)
Og der til hørende 3com kort(3com 3c905c)som også kan køre 100 mbit.
Men problemet er det samme min maskine hænger stadigvæk, det skal lige siges at jeg har hørt at man kan prøve at rykke sit net kort
til en anden pci sokkel , men det giver mig heller ikke det store resultat.
Vedr diablo 2 kan man kun køre via tcp/ip , men jeg har også prøvet at køre andre spil der kører ipx.
Systemet hænger ligegyldigt hvad, når man spiller D2 sidder vi måske 15 minutter, så stopper min maskine (billedet fryser), så går der 1-2 minutter
Så begynder spillet at køre turbo fart i 30 sekunder, også kan vi spille normalt i cirka 15 minutter igen.
Med ipx spil køre det bare meget langsomt, den hænger ikke det køre bare langsomt.
Måske skulle det også lige siges at jeg syntes at når jeg er på nettet (56k modem) så sker det ofte at maskinen holder pause engang imellem.
Jeg køre win 98 2´edition.og har intsalleret alle de drivere til mine netkort som fulgte med, jeg har checket for opdateringer men der er ingen.
Har i måske noget hjælp jeg kunne bruge, jeg tror personligt der er en eller anden opsætnings fejl ved min maskine.

Håber meget på noget hjælp fra jer.

Med venlig hilsen

Michael v jensen

michael.marie@vip.cybercity.dk

mj@teleservice.com
Nokia service
Avatar billede lrj Nybegynder
04. oktober 2000 - 20:45 #1
Hvor meget hukommelse har din maskine? Kan godt have en del at sige.. Måske ikke så meget som det du beskriver, men alligevel. Også: hvor meget fri plads har du på den harddisk hvor du har din windows swapfil (normalt dit c-drev).
Avatar billede jokual Nybegynder
04. oktober 2000 - 21:18 #2
har du en ipx protokol
Avatar billede vejgaard Nybegynder
04. oktober 2000 - 22:28 #3
Hej ipx er oprettet via netværks egenskaber, hvis det er det du mener med ipx protokol?????
Avatar billede vejgaard Nybegynder
04. oktober 2000 - 22:29 #4
Jeg har 192 mb ram, jeg har masser plads på hard disken, og lader windows håntere det.
Avatar billede lrj Nybegynder
04. oktober 2000 - 22:40 #5
Burde ikke være det så :/

Til tider kan det hjælpe at fjerne/tilføje tcp/ip protokollen. Og så fjerne ipx, da du formodentligt ikke bruger den. Check også dine kabler...
Avatar billede lrj Nybegynder
04. oktober 2000 - 22:41 #6
Er problemet løst?
Avatar billede vejgaard Nybegynder
04. oktober 2000 - 22:48 #7
Problemmet er bare at jeg jo bruger tcp/ip til at spille over netværk i diablo 2.kablerne er iorden, og sidder rigtigt i.
Avatar billede lrj Nybegynder
05. oktober 2000 - 08:03 #8
Grunden til at jeg spørger er at du accepterede jokual\'s svar selvom det var ubrugeligt ;)
Avatar billede devia Nybegynder
05. oktober 2000 - 08:58 #9
vejgaard:  Prøv at installere Personal Web Server fra din Win98 CD.
og nej, jeg tager ikke pis på dig, der ER nogle spændende issues vedrørende Personal Web Server og netværk i Win98SE.
Jeg lavede for et års tid siden en test, hvor jeg installerede Win98SE 20 gange - 10 gange MED PWS - 10 gange UDEN PWS,
Resultatet var at hvis IKKE jeg installerede PWS virkede netværket (inkl. modem/internet ting) temmeligt spøjst, i stil med det du beskriver.
Avatar billede devia Nybegynder
05. oktober 2000 - 09:00 #10
hmm..  måske ikke entydigt nok..
Personal Web Server løser visse netværkproblemer - sådan ;-)
Avatar billede vejgaard Nybegynder
05. oktober 2000 - 18:02 #11
Hvad kan man bruge personal web server til ???
Avatar billede elcoolio Nybegynder
06. oktober 2000 - 11:45 #12
Med hensyn til dit problem i Diablo 2 skulle du prøve at ændre IP adresserne så Hostens IP er 192.168.0.1
næste computer skal så hedde 192.168.0.2 o.s.v alt efter hvor mange computere i er tilkoblet.

Det løste problemet hos mig!*SS*
Avatar billede elcoolio Nybegynder
06. oktober 2000 - 11:46 #13
Med hosten menes hosten af spillet...
Avatar billede vejgaard Nybegynder
07. oktober 2000 - 03:32 #14
Det hjalp sku at sætte ip adressen til 192.168.0.1
det køre nu fejl frit, men hvorfor ??????
Jeg synte også at ipx køre mere stabilt , jeg har også installeret pws. tak for hjælpen.

Michael
Avatar billede elcoolio Nybegynder
07. oktober 2000 - 20:32 #15
Jeg skal ikke kunne sige hvorfor det kører sådan når man ændrer IP til 192.168.0.1

Jeg kunne forestille mig det er lettere for spillet at holde styr på de forskellige computere... eller bare generelt lettere for hele netværket...