Avatar billede anba Mester
28. oktober 2002 - 09:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Karaoke til Wav

Er der nogen der ved om man kan konvertere en kar-fil til wav-format - og i givet fald, hvilke programmer kan man bruge og hvor finder jeg dem (shareware eller freeware ?
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
28. oktober 2002 - 10:46 #1
Der findes værktøjer som kar2midi der kan konvertere kar midi til almindelig midi.  Herefter kan der konverteres fra midi til wav.... (søg evt. på google)

http://www.greenspun.com/bboard/q-and-a-fetch-msg.tcl?msg_id=0062yZ nævnes at man kan benytte QuicktimePro til at eksporterer direkte til wav.
Avatar billede anba Mester
28. oktober 2002 - 11:21 #2
Men midien indeholder ikke selve sangen, og det er det jeg ønsker at brænde over på en cd, når jeg har indsunget sangen.
Desværre ser det ud til, at når jeg gemmer min sang i karaokeprogrammet, så bliver den gemt som PFC-fil, og den ved jeg da slet ikke hvordan skal få konverteret til Wav.
Avatar billede madizone Nybegynder
28. oktober 2002 - 16:16 #3
Du skal bruge et optager program.
Windows har "lydoptager" indbygget, men det er noget begrænset.
Hent Cool Edit demoen fra www.syntrillium.com
Det kan optage for dig. Herefter skal du klikke på højtaler-ikonet nederst til højre på skærmen, og indstille optage-kilden til "line in/microphone in" hvis du vil optage stemmen alene, eller "what you hear / mixed output / record master / noget i den stil" hvis du vil optage musikken og sangen sammen. Hvis du vælger sidst nævnte, skal du huske at aktiverer mikrofon/line in i afspilnings-delen af lydindstillinger.
Avatar billede anba Mester
28. oktober 2002 - 17:02 #4
Jamen jeg bruger et ganske fortrinligt karaoke-program (MidiMaster-Karaoke)til både at spille musikken og optage min egen stemme og det bliver gemt sammen i en fil med ovennævnte filnavn (PFC). Lydoptager giver absolut ikke den kvalitet der er i dette program. men måske kan det slette ikke lade sig gøre at konvertere til wav udfra en samlet fil ?
Avatar billede anba Mester
28. oktober 2002 - 17:36 #5
Jeg har selv fundet løsningen: Et program som hedder RipEditBurn som kan hentes (shareware) samme sted som MidiMaster-Karaoke:
http://www.blazeaudio.com

Jeg trækker spørgsmålet.