Avatar billede donleavy Nybegynder
27. oktober 2002 - 02:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IE5 virker ikke på win98

Har netop installeret win98SE oven på win95 hos en ven. (hæ hæ - sen opgradering...) Modemforbindelsen virker fint, men Internet Explorer kan ikke finde nogle sider. Desuden finder Windows et netværkskort, men driveren virker ikke..den optræder i netværksindstillinger, og hvis man sletter den, finder Windows den bare igen. Jeg ved ikke, om den har noget at gøre med det hele....
I hvert fald virker Explorer ikke...

Er der nogen, der har en god idé til hvad jeg kan gøre ? Jeg har prøvet at slette Explorer og så geninstallere Windows, men det hjælper ikke noget...

Old school, eh ?!
Avatar billede fido82 Nybegynder
27. oktober 2002 - 02:29 #1
har du sat hans DNS server op til din udbyders ?
Avatar billede fido82 Nybegynder
27. oktober 2002 - 02:29 #2
hvad virker ikke ved exploren ? Kan den ikke vise nogen sider ?
Avatar billede fido82 Nybegynder
27. oktober 2002 - 02:29 #3
hov, sorry, mig der ikke kan læse
Avatar billede halifax Nybegynder
27. oktober 2002 - 14:40 #4
Har du fra IE5 klikket Funktioner - Internetindstillinger - faneblad Forbindelser, og her opsat modemforbindelsen til udbyderen?

"Finder et netkort" - Er det ikke fordi, der er sat et netkort i? Evt. et onboard netkort som i givet fald skal disables i BIOS. Såfremt han ikke ahr brug for et netkort.
Avatar billede hehadk Nybegynder
30. oktober 2002 - 12:26 #5
Argh kan være en træls fejl, vil i de fleste tilfælde være en geninstallering af netværkskomponenterne vil nok ikke kunne undgåes.
så tryk start\indstillinger\kontrolpanel\netværk og her slette alt
herefter skulle windows jo gerne finde netkortet igen.
Når det så er fundet skal du installere relevante drivere igen (opkaldskort & TCP/IP samt familylogon), hvis så netværkskortet stadig er fejlinstalleret kan du evt. deaktivere det i enhedshåndtering (dvs start\indstillinger\kontrolpanel\system\enhedshåndtering)
Avatar billede donleavy Nybegynder
19. december 2002 - 23:45 #6
Sorry guys, det var et andet program, der blokkede for forbindelsen.
Tak for svarene...
Avatar billede donleavy Nybegynder
19. december 2002 - 23:46 #7
hehe