Avatar billede 104 Nybegynder
26. oktober 2002 - 20:49 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Må man godt det her?

Tage det her design fra spm. http://www.eksperten.dk/spm/274287

det er det her design jeg mener (lavet af cdc):

http://hjem.get2net.dk/arntsen/eksperten/mads/

Må man godt tage det ??
Avatar billede coolstar Nybegynder
26. oktober 2002 - 20:50 #1
nej..
Avatar billede 104 Nybegynder
26. oktober 2002 - 20:53 #2
Må man det ik når det er blevet lagt ud på eksperten?
Avatar billede human Nybegynder
26. oktober 2002 - 20:54 #3
Nej.
Avatar billede coolstar Nybegynder
26. oktober 2002 - 20:55 #4
jo der står jo det er lagt ud på nettet -så må du da gerne bruge det.....
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2002 - 20:55 #5
Ja, det må du gerne.

Eftersom designet er blvete lavet til en her på Eksperten, og der i reglerne står at alle løsninger lavet på Eksperten er tilgængelige for alle.
Avatar billede coolstar Nybegynder
26. oktober 2002 - 20:55 #6
men jeg ville ikke bruge det !!!
Avatar billede coolstar Nybegynder
26. oktober 2002 - 20:55 #7
du må gerne bruge designet som sagt men hvorfor ikke lave det selv ?
Avatar billede 104 Nybegynder
26. oktober 2002 - 20:56 #8
okay..det vil sige at jeg godt må ?
Avatar billede coolstar Nybegynder
26. oktober 2002 - 20:57 #9
ja...
Avatar billede stroehm Nybegynder
26. oktober 2002 - 20:58 #10
Det står der i reglerne at man godt må!
Avatar billede ALS Praktikant
26. oktober 2002 - 21:01 #11
"tilgængelige for alle" betyder ikke at den, der oprindelig lavede designet ikke har ophavsret på det ;-)
Avatar billede udier Nybegynder
26. oktober 2002 - 21:05 #12
nej æ æ
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2002 - 21:06 #13
Nej, men de rettigheder mener jeg selv man opgiver når man laver noget til nogen herinde.

Tænk hvis der var copyright på alle de tusinde løsninger der er lavet/hjulpet med i PHP kategorien.

Bare fordi noget er grafisk er det ikke nødvendigvis mere beskyttet end alt andet herinde.
Avatar billede coolstar Nybegynder
26. oktober 2002 - 21:08 #14
el_barto enig !
Avatar billede ALS Praktikant
26. oktober 2002 - 21:18 #15
el_barto >> Det er din fortolkning.
Det er IKKE det, der står i reglerne. Der står blot at det skal være "tilgængelige for alle", det er det når du kan se det.
Der står ikke et ord om at du giver dit design til public domain.

Jeg ved at mange af brugerne i design-kategorierne har samme tolkning som jeg.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2002 - 21:19 #16
udier luk alle dine åbne besvarede spørgsmål:

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=udier&option=22
Avatar billede dmcn Praktikant
26. oktober 2002 - 21:20 #17
ib-rene-cairo : Der står faktisk:
"Ophavsretten på materiale udvekslet for point via Eksperten.dk tilfalder Eksperten.dk's brugere. Det vil sige alle brugere frit må benytte de løsninger der udveksles på Eksperten i uændret form."
Dermed sagt, man behøver ikke ændre i en løsning fundet på eksperten.dk for at måtte bruge den præcis som man lyster.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2002 - 21:22 #18
Fedt nok. Så vil jeg fremover skrive en "Copyright 2002 @ el_barto" ved al den kode jeg strikker sammen.

Hvis man mener at man er så grafisk et vidunder at andre ikke må "låne" ens "værker" bør man begynde at tjene penge på det istedet.

Vi er her for at lære, og hjælpe hinanden.

Jeg ville naturligvis råde 104 til at lave om på farver og knapper, men mere nytænkende er designet jo heller ikke....
Avatar billede coolstar Nybegynder
26. oktober 2002 - 21:23 #19
ville foretrække at lave noget selv.
Avatar billede 104 Nybegynder
26. oktober 2002 - 21:25 #20
ok, jeg har et problem. Hvordan henter jeg den side der? Den er jo delt op i flere html sider ?
Avatar billede stroehm Nybegynder
26. oktober 2002 - 21:34 #21
Copyrigt's spænder ben for evolutionen - lad os afskaffe det totalt i samfundet!
;)
Avatar billede layer Nybegynder
26. oktober 2002 - 21:52 #22
JA, det kalder vi andre altså frames§