Avatar billede inkognito1 Nybegynder
02. oktober 2000 - 21:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

”send et billede til en ven system”

Er der nogen der et forslag til hvordan man laver et ”send et billede til en ven system” smartest !!!

Skal virke på følgende måde.

Ved siden af et billede på en side skal der være en knap hvor der står send billedet til en ven.

Man klikker kommer til en ny side hvor så billedet står øverst på siden under det en mailform hvor man kan skive en kommentar og en e-mail på sin ven + en send knap naturligvis.

Når man trykker send, sendes der en link til en side eksempelvis www.homepage.dk/billeder.asp?id12345 til den indtastede mail.

Når vedkomme har modtaget mailen og klikker sig ind på siden skal billedet komme frem sammen med den hilsen man har skrevet.
Avatar billede tommyf Nybegynder
02. oktober 2000 - 22:08 #1
Måske sådan her?: www.123ferie.dk/postkort/skrifa.asp skal lige siges det ikker er mig der har skrevet den, den er fundet et eller andet sted på nettet....
Avatar billede cort Nybegynder
03. oktober 2000 - 14:28 #2
tommyf, det ser godt ud, er det noget man kan få koden til?
Avatar billede funnysite_dk Nybegynder
03. oktober 2000 - 14:30 #3
Jeg har et komplet system, men det kan du ikke få for 30 point, nok noget nærmere 400.
Avatar billede tommyf Nybegynder
03. oktober 2000 - 15:43 #4
Kan ikke huske hvor det var jeg fandt den men der står ikke noget om at man skal alt muligt så her: www.123ferie.dk/postkort.zip
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:53 #5
Du må først gemme hilsnen i en database eller evt en textfil, førstnævnte via ADO, det andet via Scripting.FileSystemObject.

Derefter strikker du mailen sammen og sender den med CDONTS.Newmail.

Alternativt kan du includere hele texten i URL\'en, som en querystring, men hele url\'en må så vidt jeg ved kun være på 256 karakterer, så ...
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:12 #6
Kunne du bruge det?
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
11. oktober 2000 - 22:56 #7
takker !