Avatar billede unixshop Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:38 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Ibm Thinkpad A20m - Netkort problem

Hej Eksperter,
Jeg har problemer med at finde mit netkort, har prøvet i win98, w2k dansk og engelsk, XP dansk, Red hat 8.0. Ingen af disse kender mit netkort, har været inde på Ibm´s side og prøvet med 3Com og intel netkortdriverne, men intet virker. Kan det være fordi der kun er modem i?, som virker fint, der er godt nok et RJ45 stik i bag... Det er en model 2628-11G

Mvh Robert
Avatar billede nameless Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:43 #1
tænker du på at net-party (altså at den skal bruges dertil eller virker den bare slet ikke?-> tænker på om du bruger dit net-kort til dit internet? ikke for at sige noget men hold dig fra IBM ;D
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 21:46 #2
nameless>> hvad er der nu galdt med IBM?
Avatar billede unixshop Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:53 #3
Nameless>> Det virker slet ikke...
Avatar billede unixshop Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:54 #4
Nameless>>Har 1 Mbit Adsl-forbindelse, så derfor vil jeg ikke nøjes med det 56k, der ellers virker fint...
Avatar billede nameless Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:58 #5
space -> Jeg har haft IBM før og det er gået ned efter max 1 år. unixshop tror dit netkort er defægt snak med forhandleren tror ikek der er andet at gøre men du kunne jo teste den på en anden computer. Det kunne måske være det bundkort der af en eller anden grund ikke kan læse det?.
Avatar billede unixshop Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:00 #6
Space>> Det er onboard, så det bliver nok lidt svært at teste på en anden pc, sidder ved min stationære lige nu..
Avatar billede pbudk Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:01 #7
har det nogensinde virket ?

Kan et af følgende tænkes:

1. Maskinen er udstyret med netkort, men det er deaktiveret i bios.

2. Maskinen er slet ikke udstyret med netkort.

/pbudk
Avatar billede unixshop Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:04 #8
pdudk>>Har den nyeste bios opdatering, det er en meget simpel bios, og det skulle være enablet... Der findes både en model A20m og en A20e, kan m stå for modem og e for ethernet?, jeg har en m-model...
Avatar billede unixshop Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:05 #9
pdudk>> Har lige købt den af en ven, som har købt ny, han brugte ikke netværk, men jeg har ikke haft det til at virke...
Avatar billede pbudk Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:08 #10
Jeg fandt dette i Users guide s. 19:

Ÿ Ethernet connector (available if the Ethernet Mini-PCI Card or the
Combo Mini-PCI Card is installed)

ftp://ftp.pc.ibm.com/pub/pccbbs/mobiles/c79jamst.pdf

Det tyder måske lidt på, at det slet ikke har netkort indbygget.

IBM plejer at være meget behjælpelige, så du kunne evt. ringe til dem og så kan de sikkert udfra serienummeret sige, om den er født med netkort eller ej.

/pbudk
Avatar billede nameless Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:09 #11
Jamen det ligner da en konklusion > Dit net-kort virker ikke - klag til forhandleren? og forklar ham situationen? der plejre at være en lang forsikrings periode på nogle net-kort (har 3 år på mine 2)
Avatar billede unixshop Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:19 #12
Der er et Rj45 stik i bag, men jeg ved ikke om et af de omtalte kort er installeret...?
Avatar billede pbudk Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:29 #13
prøv at se s. 70 i denne (70 i Acrobat Reader, s. 64 i selve publikationen)

ftp://ftp.pc.ibm.com/pub/pccbbs/mobiles_pdf/23p0896.pdf

Hvis der går to kabler fra - burde der sidde et combo netkort/modem, ellers er den nok kun udstyret med modem

/pbudk
Avatar billede unixshop Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:39 #14
Der går 2 stik, men kun det ene er sat til, og der er ikke noget sted det andet kan sætte i, æv æv, den er kun udstyret med modem. Tak for hjælpen.
Avatar billede unixshop Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:40 #15
Vil du have point?
Avatar billede pbudk Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:41 #16
det var så lidt.

Men du kan sagtens bare købe et billigt pcmcia kort.

De kan fåes helt ned til et par hundrede kroner, så kan du stadig udnytte din 1 mbit forbindelse
Avatar billede pbudk Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:41 #17
tja hvorfor ikke ;o)
Avatar billede unixshop Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:42 #18
Har allerede bestil Et Ibm Pcmcia Lan 10/100 til kr. 371,- incl. forsendelse...
Avatar billede pbudk Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:43 #19
det lyder som et fornuftigt kort.
Avatar billede pbudk Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:44 #20
takker for point