Avatar billede madsen-online Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Toshiba Satellite

Jeg har købt en bærbar Toshiba Satellite (1800 serien). MEN... Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg "tilfører" flere RAM til mit grafik-kort. Computeren har 256 mb RAM, og de 16 af dem bruger grafik-kortet. Så jeg vil mene at det skulle kunne lade sig gøre, men jeg ved ikke hvordan!?!? Jeg kan ikke umiddelbart gøre det i BIOS'en. (Medmindre DU kan præcis kan fortælle mig hvor det er i BIOS'en)
Avatar billede scb Praktikant
22. oktober 2002 - 16:26 #1
Du kan sansynligvis ikke ændre det, da du ikke kan udnytte mere ram, med den skærmopløsning og farvedybde som din bærbar har.
SCB
Avatar billede madsen-online Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:41 #2
Det kan jeg ikke forstå! Det er dybt ulogisk! Bliver der produceret nogle bærbare eller computere i det hele taget, hvor det ikke kan lade sig gøre!? Den er da så godt som ny - ca. 1 mdr gammel!
Avatar billede jaze Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:28 #3
Har du tjekket under skærmkort driveren i Windows - På nogle er der mulighed for her at angive hvor meget der går til Gfx.

Højreklik på skrivebord->Egenskaber->Indstillinger->Avanceret "led lidt her"

=)
Avatar billede scb Praktikant
22. oktober 2002 - 19:04 #4
Du skulle tage og læse:
http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/modul7b2.htm

Hvad har du tænkt dig at få ud af at tilføre mere ram til grafikkortet, når det er en bærbar med fast opløsning ?
-SCB
Avatar billede madsen-online Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:25 #5
Jeg havde håbet på, at mine spil ville komme til at køre noget bedre. Er det ikke muligt?
Avatar billede junl Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:26 #6
Det er producenten der bestemmer hvor mange RAM du kan "sætte af" til dit grafikkort. F.eks. har jeg haft et gammelt chaintech bundkort, hvor det onboard grafikkort ikke kan "få" flere ram end 8MB.