Avatar billede hschak Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:02 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Indsætte Stop & Pause

Hejsa  jeg sidder og leger lidt med flash mx, Hvordan indsætter man en start Stop & en Pause knap i sin flash film.
er ved at lave nogle scener til en mp3 melodi. Så kan man ligeledes undgå at skulle teste movie for at se om sin scene passer ind sammen med det der bliver sunget i melodien ?????  :D
Avatar billede mat Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:40 #1
du kan stoppe (pause) hovedtidslinien med en almidelig:

on (release) {  stop(); }

..og så starte den med:

on (release) { play(); }

..så kunne din stopknap være en gotoAndStop(1);

Jeg tror ikke det er en god ide at splitte det hele op i scener hvis du gerne vil kunne orientere dig om hvor du er i mp3 filen, medmindre den osse er splittet op. Du kan trykke enter istedet for ctrl+enter, så tester du i editmode.
Avatar billede cobe Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:45 #2
Hvad vil du bruge knapper til, hvis du alligevel ikke vil teste din movie???? Knapperne kommer jo ikke til at virke før du netop tester eller eksporterer...eller har jeg misforstået??

Hvis du i din - Properties Inspector - sætter din MP3-melodi til "stream" , kan du "scrubbe" (Manuelt drag :o) ) med din røde framemarkør i din timeline og dermed høre lyd og se din animation på samme tid. - God gammeldags animationskunst :o) !!
Avatar billede hschak Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:51 #3
Det er jo lige nødagtigt det jeg søgte så i skal da have point begge  men mat det var en kommentar du kom med ..  *sss*
Avatar billede mat Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:54 #4
her er et svar så da :)
Avatar billede hschak Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:55 #5
He he og takker for jeres hjælp og råd  *SS*