Avatar billede flindo Nybegynder
17. oktober 2002 - 11:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

google kan ikke finde mit site

jeg har været tilmeldt på google men efter at jeg skiftede index siden ud forsvandt siden derfra. på index siden ligger der et javascript der sender bruger med explore til en side og andre browsere til et andet.
er det derfor?
hvis der er en der kan se om der er fejl på min index side vil det være fedt og evt. sige hvad der kan gøres ved mit problem osv.

http://www.look4fashion.dk
http://www.look4fashion.com

/flindo
17. oktober 2002 - 11:44 #1
Hvorfor ikke lade alle browsere få en samme side?
Avatar billede flindo Nybegynder
17. oktober 2002 - 11:49 #2
fordi det ser ud ad H til med netscape
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2002 - 11:49 #3
Google fortolker ikke JavaScript. Derfor
Avatar billede flindo Nybegynder
17. oktober 2002 - 11:58 #4
hvad mener du, kan den ikke finde siderne pga. det javascript?
17. oktober 2002 - 12:00 #5
Google vil vel ikek blive viderstillet, pga. den ikke køre din Javascript kode igennem.

Google Robot er en slags browser lige som Netscape, Mozilla, IE, Opera o.s.v.
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:00 #6
Gå ind og tilmeld begge sider...
http://www.google.com/intl/da/addurl.html
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2002 - 12:04 #7
Eller endnu bedre: lav dine sider til alle browsere. Og nej,
det er ikke spor besværligt hvis man gider.
Avatar billede flindo Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:04 #8
skal jeg fjerne scriptet?
begge sider er blevet tilmedt!! er det ikke noget med at det ikke er så godt hvis man tilmelder igen
17. oktober 2002 - 12:06 #9
men hvis man ser din I"E side" i Mozilla ser den præcist ud som set i IE.
http://www.look4fashion.dk/index02.htm

normalt ville jeg være havnet på
http://www.look4fashion.dk/netscape.htm

/Casper
Avatar billede flindo Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:12 #10
checker lige, men i vil altså ¨råde mig til at fjerne det script? er der en god måde at designe til begge typer browsere på?
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:13 #11
ved at overholde w3c-standarderne :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. oktober 2002 - 12:23 #12
Du gør det heller ikke nemt for dig selv, frames og masser af scripts.

Flyt e.v.t. scriptet ud i en include fil og udfyld <NOFRAMES> sektionen og optimer dine indholdssider generelt
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. oktober 2002 - 12:25 #13
se dine sider igennem her

HTML validator http://www.searchengineworld.com/validator/
Sim spider http://www.searchengineworld.com/cgi-bin/sim_spider.cgi

Ret derefter til
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2002 - 12:26 #14
Hvis du absolut skal genere alle os, der ikke har, ikke ønsker,
og heller ikke har mulighed for IE, så kan du indtil videre gøre
det på den måde, at du KUN redirecter til din "SKRID" side når
det er en browser du ikke kan lide. Sådan noget sker der intet ved
at Google ignorerer.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2002 - 12:27 #15
PS: Sige du at du har tilmeldt din "SKRID"-side? he he.
HVorfor det?
Avatar billede flindo Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:32 #16
OK!!!fjerner det script. kan jeg ligge et script ind på "startsiden" så alle bliver sendt
Avatar billede flindo Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:33 #17
sorry!! sendt til www.look4fashion.dk/index02.htm uden at dette vil have nogen indflydelse på google??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2002 - 12:38 #18
Nej, omvendt. Lad din normale IE-side være din indexside.
Send så dine uønskede kunder, de rødhårede :), til den
der "SKRID" side med et script.
Avatar billede flindo Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:42 #19
tak for de mange svar...der skal vist arbejdes lidt!!!
ha en go dag

/flindo