Avatar billede madsbirk Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Æ, Ø og Å fra Lotus Notes Client

Hej
Jeg har problemer, når jeg sender en mail til min WebMail fra min Notes Client, så bliver "æ ø å" til "=E6 =F8 =E5" og der stå "=?iso-8859-1?Q?=E6_=F8_=E5?=" i "Subject" i stedet for "æ ø å".

Det skal siges at min webmail er skrevet i perl (CGI) men det går fint med at modtage fra andre post clienter (Eks. Outlook Express)

På forhånd tak !!!
/Mads
Avatar billede roed Nybegynder
16. oktober 2002 - 12:40 #1
Jeg har selv problemet med en webmail ude i byen, men ikke med andre. Så det er i webmailen du skal lede efter problemet. Jeg tror ikke du kan gøre noget i Notes.
Avatar billede noteshotline Nybegynder
29. oktober 2002 - 12:14 #2
Hvilken version af Notes er der tale om 4.6, 5 eller 6?

Du har ikke så mange muligheder i Notes, men på Lokationsdokumentet kan du f.eks. vælge at skrive MIME under Mail/Format for messages addressed to the internet.

Under File - Preferences - User Preferences... under Mail and News kan du vælge Internet Mail and Plain Text and in Multilingual Internet mail kan du vælge Use Unicode and prompt.

Hans Holt