Avatar billede lisa Praktikant
13. oktober 2002 - 12:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MSN

Jeg har en del kontakter på min liste i MSN, men ingen af dem kan jeg have en stemmesamtale med ?? Problemet lyder hvergang: Problemer med netværket.
Jeg har tjekket om det kunne være p.g.a. min firewall, men det virker ikke uanset om jeg har den slået til eller ej. Jeg har et andet program, som hedder Roger Wilko, som kan dette, men jeg ønsker at bruge MSN, for at slippe for at skulle åbne et nyt program og sende dette til alle mine kontaktpersoner. Har nogen en løsning på påroblemet???
Avatar billede Carsten Nybegynder
13. oktober 2002 - 12:59 #1
Hvad er det for et netværk du er på? Hvad står der under "indstillinger > forbindelse" i menu'en?
Avatar billede lisa Praktikant
13. oktober 2002 - 13:21 #2
Jeg er på lokalt netværk med NAT, -d.v.s. der er ikke afkrydset nogen proxy server under "indstillinger > forbindelse" i menu'en?
Avatar billede bramming Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:23 #3
For det første må din firewall som sagt ikke være slået til...
og det andet kan skyldes hvis dine msn venner ikke har mikrofon eller har DERES firewall slået til...!!! - Hvis der stadig er problemmer så sørg for at i køre med den samme msn (f.eks 1.0 - 2.0) eller hvad det nu må være...!!!

>> Bramming
Avatar billede mortenka Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:35 #4
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/techinfo/deployment/natfw/natwinmes.asp

..Det er ikke noget, man lige tryller sig ud af, hvis blot en af parterne sidder bag NAT.. :)
Avatar billede lisa Praktikant
13. oktober 2002 - 14:00 #5
mortenka: Ups, det ser ikke for godt, kan jeg se. Nej jeg kan vidst ikke selv se mig ud af problemet, men tak for artiklen ;-}
Avatar billede mortenka Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:12 #6
Velbekomme - det kan tilføjes, at Microsoft fatisk har ret mange artikler om deres teknologier liggende online, man skal bare lede lidt :)

Mvh.