Avatar billede the_nest Nybegynder
12. oktober 2002 - 11:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Counter-Strike pidFile ??

Hmm Jeg har gang i en cstrike server på min freeBSD spand og vil meget gerne vide hvad pid den køre med, for at kunde sende signalder til den fra et script.

Men kan ikke finde ud af hvad dens pid er fra scriptet måske er det bare mig der ikke lige kan finde en komando til det :)

Jeg synes bare det ville være nemmest hvis jeg kunde få hlds_l til at lave en pidFile i /var/run

Håber der er nogle der ude der kan hjælpe mig :)
Avatar billede skwat Praktikant
13. oktober 2002 - 23:49 #1
burde virke
ps auxc | grep DetHerNavnDerKunEr-ET-af  | cut -d " " -f 5
Avatar billede skwat Praktikant
18. oktober 2002 - 16:34 #2
is
ps auxc |grep hlds_l |cut -d " " -f 5
Avatar billede the_nest Nybegynder
22. oktober 2002 - 23:15 #3
Ja det er en mulighed, men så hvis jeg har 2 server til at køre?

Er ved at lave en php backin til cs. Har oxo et andet problem, men er ikke ferdig med at se efter fejlen på det. Jeg kan udføre en commando i PHP i sh men den gør ikke en meter på min server det er som om den bare ikke høre mit kald :/ PHP kommer ikke med en fejl og den starter hellere ikke cstrike :( Men det er ikke her jeg skal spørge om det :) Men hvis du har en idé vil jeg smide en stak point i puljen :)
Avatar billede the_nest Nybegynder
22. oktober 2002 - 23:16 #4
Sorry jeg først svare nu har ikke lige haft tid..
Avatar billede skwat Praktikant
23. oktober 2002 - 09:16 #5
Hvis du tilføjer et > sjovfil.txt efter min linje bliver alle pid'sne dumpet i en fil herefter kan du så loope dig igennem, resultatet kan så være et array med alle pid'erne
Avatar billede skwat Praktikant
23. oktober 2002 - 12:01 #6
det har måske noget at gøre med at hosten(din php) er værten(ttyen) for pid dør, så trækker den processen med ned

prøv at give den en nohub foran
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. august 2003 - 07:40 #7
er du kommet videre?
Avatar billede the_nest Nybegynder
23. oktober 2011 - 12:29 #8
Hø et gammelt glemt spørgsmål...

Har droppet det.