Avatar billede soenderm Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:50 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Netværk mellem 2 Win2000Pro?

jeg har i lang tid haft mine computere i netværk. To med WinMe, hvor den en havde adgangen til internet. og en med Win2000Pro.
Nu er jeg så ved at geninstallere dem alle. Jeg har installeret Win200Pro på to af dem, men jeg kan ikke få netværk op og køre mellem dem. Jeg syntes jeg har prøvet alt (hvilket jeg nok ikke har...) Så jeg håber der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede brynil Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:52 #1
kan du pinge maskinerne
Avatar billede soenderm Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:00 #2
Nej
Avatar billede brynil Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:03 #3
Under egenskaber for Lan (under netværks- og opkaldsforbindelser)sku der meget gerne være flg:
Klientprogram til Ms-Netværk
Fil og udskriftsdeling og
Internetprotokol(TCP/IP)
Er de installeret?
Avatar billede soenderm Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:06 #4
Ja
Avatar billede brynil Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:09 #5
Får du adresser med ipconfig?
Har du sat TCP/IP til automatisk tildeling af Ip-adresse?
Der er ingen fejlmeddelelse under hardware?
Avatar billede soenderm Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:11 #6
Nu har jeg fået den til at ping den ene vej.
Jeg kan ikke ping den maskine der har internetforbindelsen.
JEG GLEMTE AT FORTÆLLE AT DER ER TO NETKORT I DEN DER HAR INTERNETFORBINDELSEN.................
Avatar billede brynil Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:11 #7
Har du ændret i din kabling - m/u switch eller andet?
Avatar billede brynil Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:14 #8
Pinger du så den rigtige adresse? Du har jo 2 ip adresser på den ene maskine!
Avatar billede soenderm Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:17 #9
Nej.
Det hele køre gennem en switch som det plejer.
Jeg har prøvet med og uden fast IP. Det bedste jeg har opnået er at den ene (kun den ene) maskine kan pinges og ses i "netværkssteder" men man kan ikke åbne den.
Avatar billede brynil Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:21 #10
Jeg havde samme problem indtil jeg fjernede det ene kort. Undersøgte aldrig rigtig hvorfor.
Hvorfor vil du ha 2 kort i den ene maskine når du bruger switch?
Avatar billede soenderm Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:24 #11
Fordi jeg er på Stofanet og har været det længe så jeg har "fast" ip :)
Så det ene bliver brugt til Cablemodem og det andet går i switchen.
Avatar billede brynil Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:25 #12
Du skriver du ikke kan åbne den! Har du husket fildeling på drevene?
Avatar billede spunk13 Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:29 #13
Husket samme arbejdsgruppe? Det hjalp i hvert fald herhjemme..
Avatar billede brynil Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:29 #14
Du kan ikke bruge C$ til at dele dine drev. Du skal oprette ny deling!
Avatar billede soenderm Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:30 #15
Ja
Og det har jeg gjort
Avatar billede brynil Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:36 #16
Kan der være konflikt på din ene maskines 2 netkort?
Ellers prøv at disable/fjerne et af kortene (stofa) og se om du kan få forbindelse mellem maskinerne.
Hvis der er konflikt, prøv at tildele en anden adresse hvis muligt!
Avatar billede mortenka Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:36 #17
Du skal have følgende setup:
Den maskine, som er på nettet, skal konfigureres på det ene netkort efter Stofanets anvisninger.
Så sætter du Internet Connection sharing på dette netkort, og svarer ok til at den selv sætter ip adressen p ådet andet netkort til 192.168.0.1.
Så sætter du den anden computer til automatisk at hente en ip adresse (og DNS servere)

Din kabling skal være således:

Stofa<--->maskine med to netkort<--->hub/switch<--->den anden maskine

Husk at checke at alle kabler er sat rigtigt i, og at alle linklamper lyser (dette er dog ikke 100% garanti for forbindelse!!)
Avatar billede mortenka Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:38 #18
Og hvis du har ZoneAlarm på en eller begge maskine(r) - så FJERN DET! (Det stinker til netværk, men er ok med een maskine på internet.
Avatar billede soenderm Nybegynder
09. oktober 2002 - 23:05 #19
Nu har jeg fået det til at virke....... Hvorfor det virker nu og ikke før ved jeg ikke rigtig, men er i fuld gang med at finde ud af det.

Til "brynil" Tak. send et svar så jeg kan dele lidt ud af de 200 point ...

Til "mortenka" Tak. Ang. ZoneAlarm skal du bare ind og lave lidt om i hvad der er tilladt. du får nogle point snart.. :o)
Avatar billede brynil Nybegynder
10. oktober 2002 - 11:30 #20
Selv tak og god fornøjelse