Avatar billede kylle20xx Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

80 GB Seagate - Problemer med plads

Hej...

Jeg har en Seagate Barracude Fluid på 80 GB.
Men den har lidt problemer med beregningen af fri plads!

De filer der ligger på harddisken fylder kun 68,6 GB (inkl de skjulte)

Jeg kan sagtens slette filer på den... men det hjælper ikke noget... der er stadig kan 60 MB fri...

Ok, jeg har ledet efter noget system gendannelse (uden held) der måske prøvede at lave backup af de filer jeg har til at ligge... Det kan være det tænkte jeg...

Jeg har så geninstalleret mit windows...

Samme problem igen! Altså det er ikke et program der vil lave backup af drevet

Kom med et bud, der findes ikke nogen dumme svar..

Hilsen Kylle!
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2002 - 21:32 #1
Prøv at køre scandisk, der kan være en fejl i FAT eller lign, så den ikke opgiver pladsen korrekt.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:33 #2
din backup fylder jo også og med hensyn til at slette filer og at det ikke hjælper, ja undskyld, men husker du at tømme papirkurven
Avatar billede webdesigner Praktikant
09. oktober 2002 - 21:33 #3
:) Tja Dumme svar... spørg min mormor... nej spøg til side...
hvilket bundkort og hvilken version af bios har det...
Avatar billede kylle20xx Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:38 #4
Hmmmm jeg har både kørt scandisk og jeg har 0 filer i papirkurven... (sletter dem direkte)

Desuden vil jeg gerne defrakmentere drevet men kan ikke efterhånden som .... jeg min skal have 5 Gb fri for at gøre det...

2 sek... så finder jeg lige ud af hvilket bundkort og bios version jeg har...
Avatar billede kylle20xx Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:51 #5
@ webdesigner!
Bundkortet er et ASUS A7V

Og BIOS ver. er (tror jeg)
08/21/2000-VIA-KT133-<A7V>
Avatar billede kylle20xx Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:57 #6
Ok ... jeg havde ikke tjecket system mapperne...

I "RECYCLER" Folderen... Fandt jeg noget NProtect (norton crap)
Det var de fejlen lå... lortet ville lave backup, og den gemte de gamle norton filer, selv efter jeg reinstallere win.

Any way.. Tak for hjælpen...!!