Avatar billede main Nybegynder
26. september 2000 - 19:59 Der er 19 kommentarer

password

Er det muligt at password-beskytte sin harddisk???
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2000 - 20:01 #1
Kun med bios password
Avatar billede vessel Nybegynder
26. september 2000 - 20:03 #2
Du kan sætte computeren til at bede om et password for at starte op...  Det skal gøres inde fra BIOS.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
26. september 2000 - 20:04 #3
Umiddelbart ville jeg jo sige at der er BIOS-muligheden, men jeg ved da også at blandt andre IBM har noget software der kan password beskytte harddiske - men om det findes som download, eller om andre laver det, vil jeg lige undersøge.

Xtom` =)
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2000 - 20:05 #4
>> vessel

bare kopier mit svar!!!!!

>> main

skal du have hjælp til hvordan man gør så skriv
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2000 - 20:06 #5
Xtom`

Alt det man kan downloade er 50% letter at komme forbi en en bios password
Avatar billede xtom2 Nybegynder
26. september 2000 - 20:12 #6
Blood, så velkendt med programmet er jeg heller ikke, men det er vel heller ikke det der er main\'s spørgsmål så vidt jeg kan se. Desuden er BIOS beskyttelsen også \'nem\' at omgå.
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2000 - 20:16 #7
af dem der kan downloades fra internettet ligger i autoexec.bat filen tryk F8 under opstarten og vælg nr 3 (tror jeg der er) og så er du ude af den

men ved en bios password skal man først fjerne kabinettet og ............
skal jo helst ikke afsløres her
Avatar billede xtom2 Nybegynder
26. september 2000 - 20:25 #8
blood, se main\'s spørgsmålsformulering og sæt tungen i frigear.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2000 - 20:26 #9
Det er ikke nuligt at passworde-beskytte sin HDD i Win 9x. Hvis sikkerheden skal i højsæde bør man vælge Win NT eller Win 2000
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. september 2000 - 20:51 #10
blood> BIOS password er IKKE harddisk password!

maximus> Ikke i Windows selv, men med andre programmer kan man godt.

Symantec har/havde et program som hed Norton Your eyes only, som kunne kryptere hele harddisken og uden harddisk eller backupdiskette kunne man ikke komme til filerne på drevet. Det virkede til Windows 95 ... jeg ved ikke om der er kommet en nyere version?

Og efter jeg fik skrevet alt dette her, fandt jeg selvfølgelig et link, som ikke var så rart ... i hvert falde ikke det som stod der!

http://www.symantec.com/region/uk/product/yeo/
Avatar billede xtom2 Nybegynder
26. september 2000 - 21:17 #11
Jeg fandt et par ældre programmer som dog ikke kunne klare +200MHz computere, på grund af enten en faulty komileringsfejl eller mangel af evne til at opere på (dengang) hurtige systemer.

Endte dog med at finde www.ultimaco.com som har et program der svarer til det goulduck omtaler fra Norton, som jeg også kan huske. Du kan læse om det her >

http://www.utimaco.com/english/products/sge_e.htm

-Men kunne ikke finde trial eller download :/

Xtom` =)
Avatar billede milo Nybegynder
27. september 2000 - 09:48 #12
til blood, du skrev:

>> vessel

bare kopier mit svar!!!!!

Hvis du ellers kigger på tidspunkterne for, hvornår svarene er blevet postet kan du se at vessels er skrevet lige efter på din, så du har nok postet dit svar mens vessel skrev hans, hvorfor vessel ikke så at du havde skrevet det før han havde sendt hans egen.
Avatar billede vessel Nybegynder
27. september 2000 - 09:54 #13
Milo>>  Yup - det er nemli rigtigt, men jeg gad sq ikke til at forsvare mig selv overfor Blood, da jeg synes er meget ubhøvlet i sin skrivemåde - eller er det bare mig der er galt på den...

Håber på at det er en anden der \'vinder\' spørgsmålet....

Fortsat go\' dag!
Avatar billede blood Nybegynder
27. september 2000 - 14:43 #14
vessel

Så må du undskyld
Det lage jeg ikke mærke til
Avatar billede jokual Nybegynder
02. oktober 2000 - 11:03 #15
du kan bruge dit bios password men det hjælper ikke på harddiskken men der findes programmer der kan gøre det
Avatar billede thomasm Nybegynder
06. oktober 2000 - 11:53 #16
Hvis der bruges BIOS password kan harddisken bare flyttes til en anden maskine og så er der adgang der. Der skal bruges et program det krypterer FAT\'en ved lukning af maskinen og dekrypterer FAT\'en igen ved genstart af maskinen. Jeg kender dig ikke et sådant program.
Avatar billede kvanque Nybegynder
10. oktober 2000 - 22:18 #17
Du skal nok bruge et rigtigt godt sikkerheds program som fx. microdomain dette kan man ikke hoppe unden om med F8 for det lægger nemlig sig selv ind i boot recorden, derudover kan det skrivebeskyttet din hardisk
Avatar billede jly Nybegynder
16. oktober 2000 - 11:56 #18
Download den nye BLACKBOX jeg kan ikke huske hvor men fra www.download.com søger du efter den, når du har instaleret programmet, makere du c:\\ og i popupen, vælger du encrypt 128bit og giver et password så er der ingen der kan noget på dit drev, men du har et problem hvis du glemmer dit password. Har selv prøvet det. Så er der kun fdisk der virker
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. april 2001 - 19:59 #19
Main> Lukke eller acceptere?