Avatar billede sierra Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:45 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

NT4s SAM og Windows 2000 Active Directory

Hej,

Jeg styrer et lille firma i Uganda, og vilk egentlig gerne opgradere min NT4 server til Win2000 Server. Men hvad sker der med SAM databasen, når Win2000 jo har introduceret Active directory?
- Kan jeg smertefrit Upgrade serveren til Win200?
- Kan jeg inportere SAM databasen til Active Directory uden "problemer". Der er en del kunder mm som ringer ind og henter og sender emails. Det vil ikke være fedt at miste deres oplysninger.

Andre ting jeg skal være på vagt overfor med at opgradere fra NT4 til Win2000?

Mvh
Per
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:06 #1
Der er selvfølgelig den opligatoriske med at tage backup først. :)
Avatar billede sierra Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:20 #2
Den er for letkøbt - og løser helelr ikke problemet. Kan NT4s SAM database importeres eller migreres til Win2000? Eller skal jeg virkelig have en BDC sat op til at håndtere brugeroplysningerne?
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. oktober 2002 - 19:57 #3
Derfor også kun en kommentar og smiley ... og det var ment som "Andre ting jeg...."
Avatar billede canker Nybegynder
09. oktober 2002 - 08:13 #4
win nt kan uden problemer migreres til 2000, jeg kender ikke lige alle værktøjer, det eneste jeg har prøvet fulgte med en af MS's sædvanelige mursten af en bog, der her "migrating from nt4 to 2000". Jeg søger lige lidt!
Avatar billede canker Nybegynder
09. oktober 2002 - 08:15 #5
her har du både lidt råd og et værktøj:-)

http://www.svein.dk/Windows2000/Migration/opgradering_eller_ny_installatio.asp

Happy migrating!
Avatar billede hsm Nybegynder
30. oktober 2002 - 19:35 #6
Microsoft beskriver ganske rigtigt hvorledes man kan opdatere fra Windows NT 4.0 domæne til Windows 2000 Active Directory. Hvis du opdaterer PDC'en i domænet til Windows 2000 får du automatisk AD, men hvis du har flere maskiner til rådighed vil jeg da anbefale dig at opbygge et Windows 2000 AD på en ny maskine, og så lave bulk import af brugere etc.

Så undgår du at komme ud i et "point of no return".

PS: Du må da have langt til arbejde? :o)
Avatar billede sierra Nybegynder
20. januar 2003 - 12:03 #7
Mange tak for alle svarene..... Domænet er opgraderet og alting fungere uden problemer...