Avatar billede jesper_t Nybegynder
08. oktober 2002 - 08:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændring af skærmfrekvens i RH 8

Jeg har fået Redhat 8.0 og dualbooter det med XP. Alt er gået glat under installation og indledende tweaking, men jeg kan ikke finde ud af at ændre default skærmfrekvensen til en højere og flimmerfri indstilling.
Skærmen er en 19" LG Studioworks 995E, som desværre ikke er på RH's liste over monitors. Det skal lige siges at det er mit livs første forsøg med en Linux-distro, så bær over med  mig ;-)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
08. oktober 2002 - 09:03 #1
(skal selv til at installere Red Hat 8.0 i dualboot med CP, så jeg lytter lige med.....)
Avatar billede montimer Nybegynder
10. oktober 2002 - 16:16 #2
proev med kommandoen setup som root, derefter "X configuration" i menuen
Avatar billede 1972 Nybegynder
11. oktober 2002 - 14:40 #3
Fik du det til at virke? Jeg har samme problem, men jeg får ikke noget "x configutaion" når jeg skriver setup?
Avatar billede jesper_t Nybegynder
11. oktober 2002 - 16:23 #4
Nej. Jeg havde ikke lavet en swap til RH, så mit system crashede noget så grusomt for et par dage siden.
Nu skaffer jeg en ekstra harddisk og laver to separate opsætninger. Det er ikke mit sidste forsøg med Linux, men jeg vil gerne prøve en anden distro, måske Mandrake?
Avatar billede montimer Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:05 #5
Xconfigurator er ogsaa en komando som burde kunne hjaelpe jer
Avatar billede webcreator Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:07 #6
Mandrake er også god til begyndere, så den kan du roligt give dig i kast med :-)