Avatar billede kuhlkiller Nybegynder
08. oktober 2002 - 06:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

olivetti-pc problem

Jeg har en ældre olivetti envision 400,der kun vil køre med 16 farver,kan det være rigtigt??Desuden er lyden totalt væk både internt og eksternt.Jeg har prøvet alt,med min grundviden,men dette kræver eksperthjælp.Findes der overhovedet nogen links til opgradering af gamle pc-er?
På forhånd tak
Avatar billede boris Mester
08. oktober 2002 - 06:29 #1
Det kan sagtens være rigtigt, hvis du mangler de rigtige drivere til at få grafikkortet til at virke. (Hvis det er rigtig gammelt har det måske endda ikke flere farver!)
Jeg har været heldig at finde hjælp til temmeligt gamle PC'ere og endda en gammel server.
Prøv først hos Olivetti, om de har drivere til de gamle lydkort og grafikkort. Du mangler sandsynligvis de rigtige drivere. Men det er jo ikke 100 % sikkert de findes til andet end W95/W98.
Ellers (hvis Olivetti ikke hjælper) find ud af fabrikat af lydkort og grafikkort og søg efter drivere hos producenten.
Avatar billede been Nybegynder
08. oktober 2002 - 08:14 #2
Jeg vender lige tilbage med et link til gamle olivetti drivere hvis jeg kn finde det igen :-)
Avatar billede peet-49 Novice
08. oktober 2002 - 08:46 #3
Gå i enhedshåndtering og fjern lyddrivere og grafikkort, genstart derefter maskinen, så burde windows selv finde dem igen, hvis de af vanvare er blevet fjernet.
Avatar billede kuhlkiller Nybegynder
18. januar 2003 - 08:51 #4
Tjaa,du har muligvis ret med det med farverne.Men de oplysninger jeg har kunnet finde på maskinen viser at det er en gammel multimediamaskine,der skulle kunne bruges til video/billedbehandling.Men jeg er desværre ved at være bange for at det mere er et elektronisk problem end det er et softwareproblem.
Tak for hjælpen.
Avatar billede boris Mester
18. januar 2003 - 11:03 #5
Tak for point!
Jeg er ked af, at vi ikke kunne hjælpe bedre, men jeg tror stadig det gælder om at finde den rigtige gamle diskette med drivere eller at installere Windows 95 på maskinen.