Avatar billede chrha22 Nybegynder
04. oktober 2002 - 10:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopiere identisk table fra accessdb til MSSQL db vha. SQL-streng

Jeg har en database (access) med en table der er 100% identisk med en table på fjernserveren (MSSQL). Jeg har kun FTP-adgang så jeg skal bruge en SQL-sætning, måske al'a INSERT INTO, eller noget?
MSSQL-info:
IP: xxx.xxx.xxx.xxx
UID: 123
PWD: 321

Er gået rimeligt kold så nu går jeg til ekspertene ;)
På forhånd tak, - ekstra point for hurtig besvarelse!
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
04. oktober 2002 - 10:15 #1
Hvis Access databasen havde ligget på serveren med de nødvendige drivere, kunne du lave en linked server.

Hvis ikke, så er der kun den langsomme metode med at åbne et recordset og indsætte i SQL Serveren.

Kan du Connecte til SQL Serveren - evt. via IP-adressen
Avatar billede chrha22 Nybegynder
04. oktober 2002 - 10:20 #2
Jeg er overhovedet ikke en haj til SQL at all... Måske du kunne lave et eksempel på "at et åbne recordset" ? ... Det gør ikke noget der er lidt langsomt da det jo kun skal gøres en enkelt gang! ... Access databasen kan sagtens komme til at ligge på serveren da jeg har FTPadgang...
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
04. oktober 2002 - 10:22 #3
Kan du connecte til SQL Serveren?

Hvis du har Access 2000/XP, så prøv at oprette et nyt Access projekt til eksisterende data. Her skal du angive et servernavn, login-information og en database.

Hvis du kan det, så er du et godt stykke videre.
Avatar billede chrha22 Nybegynder
04. oktober 2002 - 10:24 #4
Jeg kan kun benytte SQL-db'en hvis jeg laver et request fra selve serveren (det er denne jeg har webhotel på) ... Den benytter sig af "Named Pipes" så jeg bliver nødt til at få et server-side script...
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
04. oktober 2002 - 10:28 #5
Hvilken access er det? Hvilket operativsystem på serveren?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
04. oktober 2002 - 10:28 #6
Hvilken SQL Server på serveren?
Avatar billede chrha22 Nybegynder
04. oktober 2002 - 10:38 #7
Ved du hvad Benny, du er simpelthen for konge!! - Vidste ikke at man kunne bruge Access til at hente en SQL-db ... det løser alle mine problemer!! Laver du lige et svar?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
04. oktober 2002 - 10:42 #8
ja, da