Avatar billede peter_ost Nybegynder
03. oktober 2002 - 20:32 Der er 7 kommentarer

Blokering af junkmail

Hvordan blokere man for forskellige junkmail man modtager???
Avatar billede bongobride Nybegynder
03. oktober 2002 - 20:34 #1
Hvad bruger du
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. oktober 2002 - 20:36 #2
Jeg vil anbefale at du ikke blokkere, men ignorere eller filtrere fra uden at blokkere.

Enhver aktiv handling fra din side vil vise spammeren at der er en mailboks på den e-mailadresse. Hvis han derimod sender og der aldrig sker noget vil du på et tidspunkt blive fjernet fra listen.

Svar eller mail aldrig til en spammer
Blokker ikke således at han får et svar tilbage at mailen ikke kom frem. Han ændre bare afsender adressen og så er der hul igennem igen indtil også denne blokkeres.

Ignorer dem, så forsvinder de
Avatar billede bongobride Nybegynder
03. oktober 2002 - 20:36 #3
øhm, outlook? Hotmail?
Avatar billede hero59 Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:27 #4
Hej

Mig bekendt får afsender intet at vide om at du blokerer for ham, det eneste der sker er at dem du blokerer ryger direkte i slettet post.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. oktober 2002 - 22:43 #5
Opret en postregel og definer ud fra den hvilke mails du vil have.
Hvordan du gør står udførligt i hjælp til Outlook/Outlook Express.
Avatar billede hero59 Nybegynder
03. oktober 2002 - 23:05 #6
>>> John stigers Postregler er udemærket, men tit og ofte modtager jeg spam hvor de ord jeg har opretet i postreglen ikke bliver fanget, derfor bruger jeg også blokering.
Avatar billede halifax Nybegynder
04. oktober 2002 - 01:48 #7
Prøv evt. MailWasher  www.mailwasher.info  -  gratis.
Med det kan du se header information. Læse, bounce og slette mailen  f ø r  du henter den ned på din egen pc.

Nogle MailChecker programemr kan noget lignende. Læs om nogle af dem her
http://www.moochers.com/index.html?w95emailchk.html

Problemet er bl.a. at man ofte modtager den samme spam, men med forskellig afsender. Derfor bliver postregler, blokering osv ofte sat ud af spillet.