Avatar billede no-shit Nybegynder
03. oktober 2002 - 10:13 Der er 1 løsning

Gennemløb af samtlige rocords

Min database består pt. af 9 layouts. På første layout indtastes basale oplysninger om en person. Bla. hvilket land de er fra.

Som et eksempel siger vi der er 5 records med 4 personer fra Danmark og 1 fra Norge.

På et statistik layout har jeg så et felt med en valueliste hvor der kan vælges et land.
Her vælges f.eks. Danmark.

I et andet felt på samme layout skal der gerne komme til at stå hvor mange personer fra første layout som er fra Danmark.

Her er det script jeg har forsøgt mig med:

Set field ["Besøgende pr land" (feltet hvor der skal tælles op i) , "0"]
Go to record/request/page [first]
Loop
If [Land (feltet fra første layout) = "Lande valg" (feltet tilknyttet valuelisten)]
Set field ["Besøgende pr land", "Besøgende pr land + 1"]
Go to record/request/page [Exit after last, Next]
End loop

Det er her det går galt. Mit problem er at for hver at de 5 records kan der være valgt forskellige lande i feltet tilknyttet valuelisten og derfor tæller den ikke rigtigt op. Desuden nulstiller den kun optællingsfeltet på et af recordsene.
Avatar billede no-shit Nybegynder
04. oktober 2002 - 13:54 #1
Har selv fundet svaret. Et globalt felt :-)