Avatar billede mbhl Nybegynder
03. oktober 2002 - 09:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Findes der en BDE version, der kan håndtere MS SQL 2000?

Efter opdatering af min database fra MS SQL 7 til MS SQL 2000, har jeg fået problemer i min Delphi 5 applikation (bl.a. fejlen "index does not exist").
Applikationen anvender BDE (version 5.2), og problemet kan belyses fra "SQL Explorer" på bl.a. følgende to måder:

1) Når jeg åbner databasen, vises følgende tekst i Type: "MSSQL: Unknown Version: Mapping error: Bad template: SQL Server [^0-9]*([0-9]+)\."

2) Hvis jeg forsøger at se en tabels indekser kommer fejlmeddelelsen: "Property rowpave does not exist".

Det underlige er, at hovedparten af applikationen, som er meget stor, kører uden problemer. Pga. applikationens størrelse, har jeg ikke mulighed for at droppe BDE’en, det vil blive alt for dyrt.
Avatar billede borrisholt Novice
03. oktober 2002 - 09:11 #1
Her på arbejde bruger vi

Win2k, SQLServer 2000 og BDE 5

Jens B
Avatar billede mbhl Nybegynder
03. oktober 2002 - 09:33 #2
Hvad står der i Type i din (Jens B) SQL Explorer, når du åbner databasen?
Avatar billede borrisholt Novice
03. oktober 2002 - 09:40 #3
SLETTET
Avatar billede dmcn Praktikant
03. oktober 2002 - 13:03 #4
borrisholt : Indlæg slettet - pas lidt bedre på næste gang. ;)
- n0rmality, coadmin
Avatar billede borrisholt Novice
03. oktober 2002 - 13:06 #5
Tak for hjælpen ....

:-)

JEns B
Avatar billede mbhl Nybegynder
03. oktober 2002 - 13:12 #6
Jeg har arbejdet med Jens B svar siden jeg fik det, og ville jo gerne kunne give en kvalifiseret returmelding - undskyld, hvis jeg har gjort noget forkert, det er første gang jeg prøver at ligge et spørgsmål ud i Eksperten. Men tak for hjælpen anyway - mit problem er dog endnu ikke løst.