Avatar billede lost-sniper Nybegynder
02. oktober 2002 - 19:00 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Newbie prøver server...

Jeg er helt ny, til Unix/Linux eller hvad FreeBSD nu køre på i kernel.
  Jeg vil begynde at køre server på en FreeBSD server, men kender ikke en døjt til det, så jeg vil spørge dem der hved mest om det, jeg sidder nu inde i konsolten:

Gameserver#

og hved ikke helt hvordan jeg kommer vidre, jeg kan ikke finde HTTP eller FTP på de andre computere fra FreeBSD'en af, så jeg vil spørge om der er noget man skal gøre eller, om jeg har sat den forkert om, eller noget andet...
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
02. oktober 2002 - 19:01 #1
lige en ting mere, det er version 4.6.2 jeg køre
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
03. oktober 2002 - 08:28 #2
http://www.freebsd.org/

Under 'Documentation' er der et punkt som hedder 'For Newbees'

Rent faktisk kører FreeBSD ikke på hverken Unix eller Linux kerne :)

Andy
Avatar billede uranhjort Nybegynder
04. oktober 2002 - 20:29 #3
hvilke services har du tænkt dig at køre...hvis du vil lave en gameserver vil det muligvis værre nemmere i linux, men hvis du skal prøve at lege med lidt web/ftp og database er FreeBSD et udemærket system..beskriv hvad din server skal og du vil få noget hjælp.

mvh.
martin søndergård
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:31 #4
Jeg har hentet Mandrake Linux, belv trær af FreeBSD, men ellers tak
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:34 #5
har allerede en uptime på 2 dage