Avatar billede limemedia Nybegynder
22. september 2000 - 12:11 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

FYI : Gratis domænereg (.com/.net/.org)

www.domainzero.com tilbyder gratis registrering af ét domænenavn mod at du modtager email reklamer.

NEJ ! jeg er ikke en del af det firma og tjener intet på det... Synes bare det er et sejt tilbud (man kan jo altid tilføje de mails man modtager til et spam filter) og har da også selv benyttet mig af servicen.

Happy domainhunting,

/ Lars
www.ljweb.com
Avatar billede razmataz Nybegynder
22. september 2000 - 12:23 #1
Styret nok!! Men de er lidt længe om at sende den der mail!
Avatar billede admin Novice
22. september 2000 - 12:26 #2
Kunne du ikke have brugt en anden kategori?  hrmpf :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. september 2000 - 12:37 #3
admin >> jeg ledte lidt efter én, men kunne ikke finde en der passede... Hvor vil du foreslå ?!? Der er efterhånden for mange kategorier til at det er nemt overskueligt... Har i overvejet en trætoc ?

razmataz >> hmm, foretog registrering og redelegering indenfor 5 min.
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. september 2000 - 12:38 #4
admin >> efter nærmere kig i oversigten synes \"Fri Debat\" måske bedre :D Skal prøve at huske det til næste gang. (man må jo ikke crossposte et spm.)
Avatar billede raune Nybegynder
22. september 2000 - 12:53 #5
er det 100 procent gratis ingen gebyre eller noget
Avatar billede padde Nybegynder
22. september 2000 - 12:55 #6
Det lader til at det er gratis i et år... jeg er ikke helt færdig med at læse licenseagreement, men derefter skal man forny domænet, enten ved igen at sige ja til noget reklamenoget eller betale et eller andet - jeg prøver at forstå det rigtigt :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. september 2000 - 12:57 #7
raune >> du indviliger i at modtage email reklamer... du betaler intet det første år... derefter skal du betale sædvanlige gebyrer... Du har fuld råderet over domænet, kan flytte det til Internic eller en hvilken som helst anden domæne handler hvis det er det du vil... Jeg har lige gennemført en registrering uden at betale 1 øre...
Avatar billede padde Nybegynder
22. september 2000 - 12:59 #8
hvad er det sædvanelige gebyr for et .com domæne?
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. september 2000 - 13:01 #9
mellem 10$ og 70$ alt efter hvor du registrerer, hvilken periode osv.
Avatar billede padde Nybegynder
22. september 2000 - 13:02 #10
har du nogle gode steder, i den billige ende, kun domæne - ikke webhotel?
Avatar billede raune Nybegynder
22. september 2000 - 13:18 #12
vis man skal betale efter et år gælder det så også selv om man ikke vil have domænet mere
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. september 2000 - 13:19 #13
raune >> man kan altid undlade at betale for domænet, hvor det så fra dag 1 vil overgå til registrerbare domæner. Der er således ingen kære mor der holder dit domæne indtil du ønsker at have det igen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. september 2000 - 13:43 #14
Hvis vi snakker .com.net.org registrering vil jeg anbefale http://www.directnic.com
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. september 2000 - 14:30 #15
erik >> der var den... kunne ikke huske den :D
Avatar billede blood Nybegynder
22. september 2000 - 15:17 #16
namezero er 100% gratis resten af dit liv du betaler ikke en øre heller ikke efter 1 år
jeg har selv brugt dem siden April, 1999.
du modtager heller ikke nogle raklame mails fra dem
det eneste der er ved dine mails er at der er en raklame i bunden af de mails du modtager og sender fra dit domain
men i bunden af din side er der en stor raklame fra dem (men det kan et script fjerne)

Simon Holm
Blood
Avatar billede jumper Nybegynder
22. september 2000 - 20:14 #17
blood, namezero kan tilbyde gratis domæne til dig p.g.a. den reklame-frame i bunden. Hvis du fjerner den med et stykke Javascript, bryder du reglerne for at have fået domænet gratis. Med det samme en eller anden der besøger din side får ondt i røven over det og sender en mail til namezero, bliver dit domæne, med alt dens indhold, slettet.

prøv at læse betingelserne igennem igen ;)

/Thor
Avatar billede blood Nybegynder
22. september 2000 - 20:42 #18
jumper

For det første kan de ikke slette hvad jeg har på min side da webhotelet ikke er hos dem!!!!

for der andet så bryder jeg ikke nogle regler da de ikke kan bestemme om jeg må viderstille min side til et andet sted i verden!!!!
Avatar billede jumper Nybegynder
22. september 2000 - 20:45 #19
blood, det med webhotel et andet sted overså jeg lige ;)

Men! For at få domænet gratis gennem NameZero, har du accepteret at deres reklame-frame ligger i bunden. Når du bevidst (og dermed med onde intentioner) fjerner denne reklame-frame, bryder du de regler du selv har accepteret for at få domænet gratis. Derfor kan de slette dit domæne som de har lyst til, eller rettere, re-delegere det til dem selv.

/Thor
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. september 2000 - 20:57 #20
Et lille citat fra namezeros betingelser, der nok må siges ret så tydeligt, klart og utvetydigt
at understøtte jumpers synspunkt:

\"In addition, by accepting this Agreement you agree that the Namezero viewer
must remain visible on the home page of the domain name provided to you at all times, and
that you will not alter such visibility in any way, including, but not limited to, adding anti-framing
code to your web site or re-directing you domain name to a web page that does not display the
viewer.\"

Øh, hvad var nu dit domænenavn, blood?  Hehe ;-)