Avatar billede timo Nybegynder
20. september 2000 - 10:37 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Acdsee 3.0 og 3.1

Hej :-)

Jeg har et problem med at få Acdsee 3.0 og 3.1 til at fungere ordentligt på Windows 2000 Pro DK.
Acdsee er blevet utroligt langsomt til at starte op og vise billeder, der kan gå op til et helt minut :-(((((

Selve installationen af programmet tager en krig :-(((

Det skal siges at når programmet er installeret så ser det ud som om at det påvirker hele windows 2000, den bliver sløv a h.. til :-(

Hvis Acdsee ikke er installeret, så har jeg ingen problemer :-)

Er der nogen der har de samme erfaringer eller evt. en løsning på dette lille problem :-)

Mit system består af:
Asus Kv7
Amd Athlon 700 MZh
128 MB RAM 133 MZh
Asus V 6800 Geforce Deluxe DDR.

Avatar billede powell Nybegynder
20. september 2000 - 10:42 #1
Er det ikke noget med at acdsee er et 16 Bit program?

Hvis det er det, så har win2000 store problemmer med at køre det, så skal du enten finde et nyt program, eller finde en update til programmet så det kommer til at køre 32 bit rent.
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. september 2000 - 11:56 #2
acdsee findes i en 16-bit (windows 3.1) og 32-bit version..
Avatar billede powell Nybegynder
20. september 2000 - 12:00 #3
Så er spørgsmålet jo blot hvilken version timo har?
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. september 2000 - 12:18 #4
16-bit versionen er kun på 2.2 - Se evt. http://www.acdsystems.com/english/products/download.htm (nederst på siden)
Avatar billede hanzi Nybegynder
20. september 2000 - 12:27 #5
Det lyder mystisk timo.
Specielt at det ikke hjalp med 3.1. Hvis man læser på ACD Systems side, er det netop opstartstiden i sær under Win2k, som de har optimeret.

Jeg har et par Win2k PRO DK\'er kørende og har ingen problemer. De kører begge med 3.0.
Men også med Win2k SP1. Har du prøvet at opdatere til Service pack 1?

Hilsen
Hans
Avatar billede timo Nybegynder
20. september 2000 - 15:06 #6
Hej igen :-)

Jeg brugte den nyeste version af Acdsee altså v. 3.1.

Windows 2000 er opgraderet med SP1, Explorer er 5.5. Kort sagt alt hvad der kan opdateres er opdateret :-))

Problemet eksisterer ikke kun på AMD Pc\'ere men også PIII.

Svar til Hanzi >>

Hvor hurtigt starter din Acdsee 3.0 op, altså hvor mange sekunder eller minutter?

Mvh
Timo
Avatar billede hanzi Nybegynder
21. september 2000 - 22:41 #7
timo>> Jeg checker det lige. du får et svar i morgen...
Avatar billede al Nybegynder
29. september 2000 - 09:08 #8
Må jeg foreslå et andet program i stedet for. det hedder IrfanView og er FREEWARE. Jeg vil mene at det er bedre end Acdsee, og det kan klare mindst lige så mange formater.

Det kræver heller ikke meget af computeren, det køre perfekt hos mig (win2k/233mhz)

Hentes på
www.irfanview.com
Avatar billede hanzi Nybegynder
29. september 2000 - 10:59 #9
timo>> undskyld forsinkelsen!

Det tager ca 2 sekunder at starte vieweren op og det samme med browseren...
Ingen problemer overhovedet...
Avatar billede timo Nybegynder
03. oktober 2000 - 23:03 #10
Hej Hanzi og Al

Hanzi :> Jeg fatter ikke en bjælde :-(, hvad har du gjort som jeg ikke har, du må have lavet et eller andet siden den virker så godt hos dig ?, den må lige tænke lidt over :-)

Al> Jeg har prøvet Infranview og jeg må sige at den er hurtig og virker som et godt alternativ :-)

Avatar billede hanzi Nybegynder
04. oktober 2000 - 23:14 #11
timo>>
Jeg kan ikke umiddelbart svare dig på, hvad forskellen er på vores pc\'er, som gør forskellen.
Hvis du vil kæmpe videre med ACDSee er du naturligvis velkommen til at sammenligne konfigurationer og opsætninger med mig.
Tror lige at jeg vil prøve at opdatere til version 3.1, for at se, om det gør en forskel. Skal lade dig vide, om jeg kan mærke forskel.
Avatar billede timo Nybegynder
05. oktober 2000 - 00:44 #12
Hej Hanzi :-)

Vi kan godt sammenligne konfigurationer og opsætninger.

Min PC består af:

AMD Athlon 700 MHz
Asus K7V Motherboard
128 MB Apacher Ram
IBM 20 GB 7200 Rpm
Quantum 10 GB 5500 Rpm
Soundblaster Live 1024
Asus V 6800 Geforce Deluxe DDR
Asus 50x CDRom
Plextor 8432A

plus det løse :-)

Alt er opgraderet, software, BIOS, diverse drivere.

Fik du opgraderet til 3.1 og gav det nogen forskel???
Avatar billede timo Nybegynder
05. oktober 2000 - 00:48 #13
Hej igen Hanzi :-)

Det skal siges at jeg har installeret ACDSEE 2.43 Classic på Win 2000 DK, og tænk den virker faktisk, ingen forsinkelser overhovedet, billedet kommer frem i løbet af et par sekunder :-)

Dertil skal det siges at under installationen af ACDSEE 3.0 og 3.1, var denne del også langsom, den bruge nok omkring 20 min. Under installatioen af ACDSEE 2.43 Classic gik det smertefrit og hurtigt, ingen problemer ????