Avatar billede zola Novice
21. september 2002 - 20:16 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

billede fylder for meget

1)Jeg har 4 gif filer som hver fylder 20 kb, hvilket jo giver 80kb, og det gør jo ens hjemmeside lidt langsom. Er det alt tid muligt af komprimere filen yderligere, så det ikke fylder for meget.
Og havor meget eller hvor lidt er det, hvis hjemmesiden ikke skal blive for langsom.

2) Hvad findes der ellers af programmer, der kan formindske filstørrelsen på en gif fil ??
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
21. september 2002 - 20:20 #1
du kan jo prøve at gøre kvaliteten af giffen lidt mindre...
Avatar billede vela Nybegynder
21. september 2002 - 20:20 #2
80 kb! lol det gør den da ikke langsom. et almindelig k56 moden kan hente det ned på 3 sek!
Avatar billede eazye Nybegynder
21. september 2002 - 20:26 #3
www.improve.dk er der et værktøj der kan optimere dine billeder.. det virker super godt!

-EazyE
Avatar billede zola Novice
21. september 2002 - 20:29 #4
>>eazy ok det prøver jeg lige
Avatar billede zola Novice
21. september 2002 - 20:39 #5
>>vela
prøv lige at kigge på dette link
http://www.geocities.com/kengvad/rammer/
Hvordan kan det være at det er så langsomt - når billeder kun fylder ca. 80 kb i alt ??
Avatar billede peet-49 Novice
21. september 2002 - 21:00 #6
Når du åbner dit billede, trykker du i filer, gem som og derefetr som JPEG, så har du den rigtige format.
Avatar billede zola Novice
21. september 2002 - 21:16 #7
>>peet49
Det lyder interessant, men jeg kan ikke gemme det som jpeg ( måske skal jeg vente til jeg har mulighed for at arbejde med photoshop - hvis det kun er der man kan gøre det ??)
Og hvad mener du egentlig med den rigtige format er gif en forkert formart til websider ???
Avatar billede peet-49 Novice
21. september 2002 - 21:18 #8
Git og tif filer fylder for meget, til internet bruger man jpeg/jpg
Avatar billede zola Novice
21. september 2002 - 21:26 #9
>>tak til begge
Avatar billede eazye Nybegynder
21. september 2002 - 22:16 #10
np
Avatar billede eazye Nybegynder
21. september 2002 - 22:17 #11
peet » til internet grafik bruger man .gif det er det optimerede format til grafik! til billeder osv, bruger man jpg!
Avatar billede peet-49 Novice
22. september 2002 - 09:18 #12
eazye> det var billeder, der var snak om.
Avatar billede peet-49 Novice
22. september 2002 - 09:18 #13
takker for point.