Avatar billede klausheinecke Nybegynder
21. september 2002 - 14:09 Der er 20 kommentarer

Netværk imellem Win 2000 & 98

God eftermiddag

Jeg skal have to pc'er til at kommunikere med hinanden via en hub. Den ene computer kører Windows 2000 og den anden Windows 98.
Jeg er blevet forslået at sette det op via TCP/IP. Men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg kan ikke se computerne overhovedet.

Er der nogen der kan guide mig til hvordan jeg får det til at virke ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. september 2002 - 14:18 #1
Prøv at lave en søgning i denne kategori..
Avatar billede klausheinecke Nybegynder
21. september 2002 - 14:34 #2
en søgning? jeg læste godt nedestående indlæg, efte rjeg havde skrevet det her, men det hjalp mig ikke.
Avatar billede rebecca Novice
21. september 2002 - 14:35 #3
Avatar billede klausheinecke Nybegynder
21. september 2002 - 14:57 #4
hej rebecca. Der har jeg kigget. og fulgt nøje.
Stadig problemer.
Avatar billede rebecca Novice
21. september 2002 - 15:03 #5
hvilke kabler bruger du hen til hubben (de skal være lige )
Avatar billede rebecca Novice
21. september 2002 - 15:04 #6
og begge pc'er skal have samme arbejdsgruppe
Avatar billede klausheinecke Nybegynder
21. september 2002 - 15:12 #7
begge pc'er har samme arbejdsgrupper og jeg bruger en hub med tilhørende netværkskabler til netværkskort. lige?
Avatar billede rebecca Novice
21. september 2002 - 15:22 #8
Hvis du tager netværkskablet så skal ledningerne sidde ens i begge ender af kablet så er det et lige kabel
Avatar billede klausheinecke Nybegynder
21. september 2002 - 15:24 #9
Rebecca. Det kan godt være at jeg ikke er den skarpeste kniv i skuffen til det her nethalløj. Men den forklaring fatter jeg hat og brille af. Jeg tror det er lige, da begge kabler går ind i netværkskort indgangen på begge pc'er - i hver sin ende.
Avatar billede rebecca Novice
21. september 2002 - 15:31 #10
hvis du kigger på stikket i enden af kablet kan du sikkert se hvilke farve de små ledninger har som sidder inde i stikket, måden som de ligger på skal være ens i begge énder, men for at gøre det lidt mere forvirrende så prøv at kører uden om hubben altså tag det ene netværkskabel og brug det mellem dine pc'er hvis dit netværk så viser sig at virke så er dine kabler krydset og dermed har du fundet fejlen på hvorfor det ikke virker via hubben da det skal være et lige kabel:o)
Avatar billede klausheinecke Nybegynder
21. september 2002 - 15:43 #11
hej rebecca. jeg har tjekket det. de er lige - men så lærte jeg da lidt om krydset og lige kabler, men mit første problem er ikke løst.
Avatar billede rebecca Novice
21. september 2002 - 15:44 #12
:o) ok, du kan stadig ikke se dine pc'er
Avatar billede rebecca Novice
21. september 2002 - 15:45 #13
har du installeret dine netkort????
Avatar billede rebecca Novice
21. september 2002 - 15:55 #14
Den første forudsætning for at det kan virke, er at dine netkort og protokoller osv.er sat op.
Avatar billede rebecca Novice
21. september 2002 - 16:00 #15
har desværre ikke tid mere nu vender tilbage senere
Avatar billede rebecca Novice
22. september 2002 - 13:22 #16
Har du fået det op at køre????
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
22. september 2002 - 15:59 #17
Din Win98 måske er sat op til at logge på med Windows Logon, måske uden password så kommer der ingen logonbox når du starter din win98. Prøv at logge om på din Win98, opret en bruger. Denne bruger skal også være oprettet som bruger på din Win2000.
Det gælder også hvis du bruger netværkslogon
Det forudsætter at netkort mv. er sat rigtigt op.
Avatar billede hermes Nybegynder
23. september 2002 - 17:38 #18
W2K kan ikke som 98 lave en navne opløsning i et p2p netværk. Derfor skal du installere NetBeui på begge maskiner. Så kan de se hinanden. Du skal selvfølgelig stadig bevare TCP/IP protokollen NetBeui bruges kun til navneopslag.
Avatar billede rebecca Novice
27. september 2002 - 13:20 #19
har du fået svar på dit spg.??????
så husk at lukke spg.
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 11:36 #20
måske tid at lukke