Avatar billede denboj Nybegynder
17. september 2000 - 23:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

htiliste spørgsmål ? ? ? ? afvigelser i point hos alle på top ti listen

Hej, jeg sad og spekulerede på om i stadig udregnede point efter Ialt istedet for tjent og så ville jeg lige kigge på nogle af dem på overall hitlisten. Det kom noget bag på at de alle som en afveg i pointene på deres minisite i forhold til deres point på hitlisten. Faktisk var der endda et enkelt sted hvor afvigelsen var så voldsom at pladserne burde byttes rundt - Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er minisitesene der regner forkert eller hvad  ? ? ? ?

En anden ting er at jeg synes at det er rimeligt mystisk at regne ud efter ialt istedet for tjent - Det må da være dem der har svaret mest der er bedst og ikke dem der har svaret mest + været på i længst tid - Spurgt meget der burde have pladserne - jeg tror forøvrigt ikke at det ville gøre nogen synderlig forskel. Det ville bare fjerne nærigheden hos dem der ligger og kæmper om det.
(det har jeg sagt før - men gør det alligevel igen)
MVH Denboj
Avatar billede mpj Nybegynder
17. september 2000 - 23:49 #1
Ja... eller lægge top 10 ud som dem per point per dag i gennemsnit eller noget!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. september 2000 - 23:49 #2
Afvigelsen skyldes en sjov programmeringsfejl for mere end et år siden, hvor alle pludselig fik
fordoblet points. Jeg havde ca. 800 og fik pludselig 1600. Det er i hvert fald én forklaring. Jeg
synes, som de advarer om, at de skulle nulstille denne fejl, og så acceptere at nogen har negative
points indtil de har tjent tilstrækkeligt mange 5p dage op.

Ja, om det er ialt eller tjent må være ligemeget. En månedlig/kvartalsvis hitliste vil også være fænomenal.
Men altså: det handler ikke om point. Det handler om at hjælpe (siger han så...).
Avatar billede spacey Nybegynder
17. september 2000 - 23:55 #3
Erik>>> Jeg tror ikke at det var pga. en fejl, engang for læææææææææææææænge siden gav eksperten.dk alle brugerne 1200 points, da de opgraderede til den nye eksperten (altså en gammel ny, eksperten, forvirret?).
Avatar billede sjensen Nybegynder
17. september 2000 - 23:59 #4
Det har du egentligt ret i denboj. Sådan har jeg aldrig set på det, og med et hurtigt check mellem mig selv og den nuværende nr. 1 viser det sig at jeg rent faktisk har tjent flere point. Han har bare være aktiv ca. 200+ dage mere end jeg.

På den anden side er det vel også et spørgsmål om hvormange spørgsmål man har svaret på og fået accepteret. Er det mange spm. med små point eller er det færre med mange point. Det vidner jo også noget om hhv. aktivitet, dygtighed, vilje til at hjælpe uanset \"gevinsten\" o.s.v.

Så der er selvfølgeligt mange måder at beregne det på og stille det op på, og dermed ville man kunne lave flere \"top 10\" lister. Flest point i alt, flest point tjent, flest accepterede svar, og hvorfor også ikke flest stillede spørgsmål.

Det er jo altsammen noget der fortæller noget om den person der står bag.

Og dermed måske også nogle ideer til admin som måske kunne bruge det til noget. Hvad med awards som f.eks. Månedens Svarer, Månedens Spørger o.s.v. Det kunne sikkert blive sjovt at se hvad det ville udvikle sig til.

Personligt har jeg et andet ønske til Admin, som jeg håber han en dag vil tænke over:

Når jeg ser på mine point og jeg ser på de kategorier hvor min ekspertise er størst, har jeg ikke engang tjent halvdelen af dem i de kategorier. Resten har jeg altså tjent i andre kategorier, men det er ikke så let at se hvilke.

Det jeg efterlyser er en liste over de point man har tjent i hver kategori. Sådan at forstå at der sammen med specifikationen over ens totale point, under indstillinger, listes de kategorier hvori man har fået point og hvormange point man har fået. Dermed vil man også kunne se i hvilke kategorier en given person er stærk eller svag.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. september 2000 - 00:13 #5
Det kan også være Spacey, men var den fejl ikke kun noget der vedrørte nye brugere.
Jeg bøjer mig i støvet for den retmæssige indehaver af 1. pladsen....
Avatar billede jd Nybegynder
27. september 2000 - 20:50 #6
Det med udregningen af toplister har jeg også kommenteret! Her: http://www.eksperten.dk/spm/26695

/Jon@z
Avatar billede denboj Nybegynder
27. september 2000 - 22:20 #7
Yepper men det har admin altså for en gang skyld valgt at lade være med at kommentere

erikjakobsen - forøvrigt tak for at du gad at svare så jeg selv er fri for bøvlet med at lægge svar ind som jeg skal acceptere