Avatar billede lasse1024 Nybegynder
17. september 2000 - 19:01 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

hvor finder

Nu skal i høre jeg vil til at lære ( ASP ) !!! hvor skal jeg begynde

mvh lasse1024
Avatar billede tomsommer Juniormester
17. september 2000 - 19:05 #1
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. september 2000 - 19:06 #2
Hejsa

Jeg startede selv, med at download nogen script læse dem igennem... Og så prøve at sætte dem op som jeg selv ønskede det... Således at jeg så begyndt at pille lidt ved det... Så gad jeg mig selv en opgave, det var at lave et login system... Så jeg startede med at download et par stykker fra internettet. Tog så lidt i den ene, og lidt fra den anden, fik det op og kører... Og jeg bruger det den dag i stadigt flidigt, nå jeg udvilker asp opgaver for kunder, som ønsker et administration login, selvfølgelig er der programmeret lidt ekstra i den...

Men hvis aldrig du har programmeret før, så vil det nok være en ide, at finde sammen med et par kammerater som kan finde ud af at programmere asp, og så du kan spørge dem, og de kan så med det samme kigge på dine problemmer, ellers kan du stille spørgsmål her på eksperten... :o)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. september 2000 - 19:10 #3
Jep glemt, selvfølgelig at poster de 2 sidere.... DUNK... Nå men du kan også finder meget udlanske omkring dette. Søg på asp download på yahoo.com der er en del sidere.. :o)

Samt script.dk har da også en lille smule, samt det vil være en fordel at havde bookmake eksperten.dk i din browser...
Avatar billede zenith_ Nybegynder
19. september 2000 - 10:26 #4
Jeg vil klart anbefale Visual Basic som en nem indgangsvinkel til ASP. ASP og Visual Basic minder MEGET om hinanden, fordelen ved Visual Basic er at du får et OVER-godt program med, som har en kæmpe hjlæpefunktion til rådighed, som du nemt kan finde svar på dine spørgsmål i.
Den har samtidig en syntaxsfunktion som automatisk hjælper dig med at finde frem til de rigtige funktioner og properties.
Du skal dog være opmærksom på at du ikke har alle de samme funktioner og properties til rådighed i ASP som du har i VB, men det hjælper dig enormt meget. Det var sådan jeg begyndte på ASP. Men Dalbjerg har ret i man også lærer enormt meget af at se eksempler og læse andres kode.

Et andet godt link er:
http://www.planetsourcecode.com