Avatar billede EIHP Juniormester
17. september 2002 - 17:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke ændre figuren i en max fil

Jeg har fundet ham her og de 8 andre fra CS.
http://www.harrypotter-fan.dk/download/arctic.max

Men jeg kan ikke bøje ham, er han låst eller???

Håber du har et svar.

Vis du henvender mig til en side, må den godt være på dansk, da jeg ikke fatter alt det engelske, de skriver...
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
17. september 2002 - 17:36 #1
kan du ikke bare højreklikke på figuren og vælge "create polygons"
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
17. september 2002 - 17:39 #2
altså du skal jo først markere figuren og så gøre som jeg skrev før, men det er du vel med på :-)
Avatar billede EIHP Juniormester
17. september 2002 - 17:45 #3
Nu kommer der en masse blå prikke, hvordan hjælper det, jeg kan jo ikke ændre på dem, eller du ved måske hvordan???
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
17. september 2002 - 17:57 #4
Okay, jeg laver lige en lille brugsanvisning, jeg håber den er rigtig, for jeg har ikke programmet herhjemme:

1. Åbn 3dstudio MAX
2. Åbn figuren
3. Marker hele figuren med musen
4. Højreklik på figuren og vælg "Create polygons" (så kommer der en masse blå prikker som du kan hive i hvis du har lyst, mere om det senere)
5. Mens de blå prikker stadig er blå skal du nu markere den del af figuren du vil vride og vende. Prikkerne bliver så røde.
6. Ude til højre i Modifier List under Editable Mesh skal du så vælge Vertex. Hiv så i de røde prikker på figuren som så gerne skulle bevæge sig samlet. Du kan også nøjes med at hive én prik ad gangen men det er rimeligt besværligt.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
17. september 2002 - 17:59 #5
Eller også skal du først vælge vertex og SÅ markere den del af figuren du vil ændre i - det er jeg ikke helt sikker på...
Avatar billede EIHP Juniormester
17. september 2002 - 18:04 #6
Det er hvis lidt for svært til mig... Men jeg skal nok finde ud af det... :-)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
17. september 2002 - 18:49 #7
;)
Avatar billede EIHP Juniormester
17. september 2002 - 19:48 #8
Nu har jeg kigget på det, og har fundet ud af, at der er et standart skelet indeni... Hvorfor er det der??? Sidder de sammen??? Så jeg bare skal bevæge det, eller hvad tror du???
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
17. september 2002 - 20:03 #9
Bevæge skelettet? Hmm det kan du da godt prøve, måske har de lavet en funktion der binder huden fast til skelettet, det ved jeg ikke...