Avatar billede bachster Nybegynder
16. september 2002 - 18:59 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Deling af mapper mellem computere med hhv. WinXp og WinME

Jeg sidder sammen ned to studiekammarater i et lille netværk. Jeg har oprettet en mappe til fællesbrug og samtidigt oprettet en brugerprofil til mine kammarater, så de kan få adgang til dene mappe. Problemet er, at de to andre kører WinME og jeg kører WinXp PRO og de får bare beskeden Access denied uden mulighed for at indtaste brugernavn og adgangskode når de forsøger at åbne mappen.
Hvad kan jeg gøre for at rette på dette problem?
Avatar billede carstengp Nybegynder
16. september 2002 - 19:14 #1
Du skal først slå simpel fildeling fra på din XP.
Dette gør du i stifinder under funkioner+mappeindstillinger+vis (fjern fluebenet)
Herefter kan du højreklikke på den mappe, som du vil dele - og give adgang til de brugere du vil (under deling)
Avatar billede carstengp Nybegynder
16. september 2002 - 19:15 #2
Men du skal muligvis oprette dem som brugere på din maskine først
Avatar billede carstengp Nybegynder
16. september 2002 - 19:18 #3
Når du højreklikker på mappen vælger du "deling og sikkerhed" klik på del denne mappe og vælg "tilladelser" herefter "tilføj"+"avanceret"+"søg" og vælg navnene.
Avatar billede kvorning Nybegynder
16. september 2002 - 19:20 #4
Du kan også enable Guest-account.
Måske logger WinME-brugerne på med Administrator, som er en standard-bruger på WinXP. Derved tror din PC at de prøver at tilgå din PC's delinger med brugeren Administrator og det password de selv har på deres PC.
Avatar billede dk-paaske Nybegynder
24. september 2002 - 13:58 #5
du skal bare lave en ny user på din computer som de kan bruge til at connecte med... eller så logger de på med administrator så skal de bruge dit password.... og husk i skal alle have de samme protokoller.
Avatar billede dk-paaske Nybegynder
24. september 2002 - 13:58 #6
du skal bare lave en ny user på din computer som de kan bruge til at connecte med... eller så logger de på med administrator så skal de bruge dit password.... og husk i skal alle have de samme protokoller.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:18 #7
Hejsa....

Og hvis det stadig ikke virker, så gå i egenskaber for din LAN forbindelse og tilføj: NWlink NETbios protokollen. Det skal du også gøre på ME maskinerne.

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. november 2002 - 19:27 #8
Takker for points....:-)