Avatar billede homerjsimpson Nybegynder
16. september 2002 - 15:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Logon scripts med Kix32 (Kixtart) - plz hrelp :)

Jeg har fået en opgave hvor jeg skal lave nogle login scripts i winNT, hvor der er 9 brugere der skal have adgang til deres egen home dir og et til deres respektive afdeling...
f.eks  dennis som er med i Direktion er der så noget i den her stil jeg skal skrive

if "ingroup" Direktionen goto Direktionen
net use h: \\server\%username%  <-------  Home dir
net use i: \\server\Direktionen <-------  Afdelingen
goto end

:end

jeg har også lidt problemer med hvpordan jeg "aktiverer" kix filen. Jeg skal vel ligge filen ind i den mappe der hedder Scripts (C:\winnt\System32\repl\export\scripts) hvor jeg så skal lave en .bat fil der henviser til kix32, men hvad skal der stå i den bat fil????
og hvad med selve login scriptet... hvor skal det stå? skal der laves en text fil, oder was ??

Jeg ville blive meget glad hvis i kunne hjælpe mig :)

på forhånd tak

Renè Larsen
Avatar billede hojben Novice
16. september 2002 - 15:26 #1
gem en fil med fx navnet logon.scr med indholdet
if "ingroup" Direktionen goto Direktionen

:Direktionen
net use h: \\server\%username%  <-------  Home dir
net use i: \\server\Direktionen <-------  Afdelingen
goto end

:end

lav en bat fil og læg den i det bib du selv nævner og tilføj denne fil til brugerens profil på serveren.
Avatar billede homerjsimpson Nybegynder
16. september 2002 - 15:40 #2
Det vil sige at jeg skal lave en bat fil der indeholder følgende:

Kix32.exe Login.scr

og hvordan laver jeg denne scr fil... skal jeg bare skriv i et txt dokument og så gemme den som Login.scr??
Avatar billede hojben Novice
16. september 2002 - 15:41 #3
korrekt korrekt..

der er også en masse oplysninger på www.kixtart.org
Avatar billede hojben Novice
17. september 2002 - 13:01 #4
takker ;)
Avatar billede homerjsimpson Nybegynder
17. september 2002 - 13:23 #5
np... sry du ik fik dem i går... blev sq nødt til at gå :)

lige et sidste spørgsmål... hvis du gider at svare :)

Hvordan sletter jeg det netværksdrev der er blevet brugt af den tidligere bruger
Avatar billede hojben Novice
17. september 2002 - 13:25 #6
i loginscriptet smider du i starten denne linje:

net use * /delete /yes
Avatar billede homerjsimpson Nybegynder
17. september 2002 - 13:28 #7
ja  der var den.....  kunne ik huske den  :D

weee takker