Avatar billede clp Nybegynder
15. september 2002 - 20:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

domain login

er muligt at lave domain logons til en NT4 Server via internettet? (adsl to adsl)

hvis det er, hvordan gør man så??

clp
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. september 2002 - 20:56 #1
Så skal du nok have gang i noget VPN eller noget. Men det kan jeg desværre ikke fortælle om.
Avatar billede riversen Nybegynder
20. september 2002 - 06:08 #2
ja, vpn gør tricket
Avatar billede triton Nybegynder
04. oktober 2002 - 11:27 #3
Hvis du skal have en "rigtig" validering skal VPN dog forgå i HW.
Så en SW client løsning kommer ikke til at fungere.
Avatar billede soerendahl Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:52 #4
Det er ikke kun noget man kan gøre med VPN - det kan sagtens gøres uden VPN, men det er ikke så sikkert.

Det kræver nogle få ting:

1) Din klientmaskine, som logger på NT4 serveren skal benytte den samme WINS som serveren.

2) Din server skal opdatere sig selv ind i WINS (hvilket den gør under opstart).

Når en maskine laver et login på en Microsoft server forsøger den at slå adressen op i WINS-databasen. Jeg kan ikke huske det 100%, men jeg mener WINS med dens type registrer hvilke maskiner som er PDC/BDC servere. Derved får klientmaskinen en IP-adresse tilbage på den server, som den skal lave login på.