Avatar billede helamine Nybegynder
15. september 2000 - 10:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sammenlægning af firmaers IT-systemer.

Hvilke problemer opstår når flere virksomheder fusionerer og skal have 6-7 år gamle IT-systemer, til at arbejde sammen med få år gamle systemer ? Skal der købes nyt ?
Det drejer sig om IT i både Administration og Produktion. Økonomien spiller en rolle, men omvendt skal tingene også være i orden.
Hvilke problemer støder man på og hvordan løses de ?
Avatar billede kasseper Nybegynder
15. september 2000 - 11:03 #1
Det kommer helt an på hvordan systemerne er opbygget, hvilke programmer, netværkskomponenter osv. der er i de forskellige systemer.
Alle slags problemer kan opstå. Prøv at være lidt mere specifik, enten med en konkret problem eller angiv jeres spec. på systemerne så kan vi se om de hænger nogenlunde sammen....

Kasseper
Avatar billede victor44 Nybegynder
15. september 2000 - 11:16 #2
Det er jo åbenlyst at administrativt skal systemerne ensrettes. Enten til nye eller de \'bedste\' af de gamle systemer.
Økonomien spiller en rolle. Her begår rigtig mange den fejl kun at kigge på hvad det koster at købe et nyt system. Prøv også at se på hvor meget tid der skal bruges for at få det nye system til at køre kontra at få uddannet de nye medarbejdere i et fungerende, men anderledes system end det de er vant til. Du skal her tænke på at de \'gamle garvede\' i det gamle system ikke har problemer og det er ikke to databaser der skal omligges men kun en og i sidste ende er medarbejdernes reaktion meget vigtig for succes.
Hvordan løses problemerne :
Dialog, dialog dialog og dræb alle program religions fanatikerne og se på systemerne med åbne sind. Det er naturligt at alle gerne vil bevare det gamle velkendte og den eneste måde at komme ud over det på er ved at inddrage dem i beslutnings processen.
Økonomisk kommer det til at koste rigtig meget, men omvendt vil det være uoverskueligt hvis det ikke kommer til at fungere.

Avatar billede andreas_admin Nybegynder
15. september 2000 - 13:19 #3
helamine>> Relevant spm., men husk at finde den korrektekategori, denne ernemlig alene til spm. om/forslag til selve Eksperten.dk :)
Avatar billede victor44 Nybegynder
15. september 2000 - 15:06 #4
Det så jeg ikke engang. FY FY