Avatar billede yepi Nybegynder
09. september 2002 - 21:35 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

hr. hansen er syg :o

Hr. Hansen er på ferie i det eksotiske Afrika og kommer på sin rejse igennem en by. Bagefter får han at vide, at sandsynligheden for at blive smittet med den dødelig sygdom klarota-mokashi er 1 %. Hr. Hansen skynder sig med det næste fly hjem og besøger sin læge, som udmærket kender til klarota-mokashi, og endda har en test der med 99% sikkerhed kan fortælle om man er syg eller rask. Hr. Hansen kan næsten ikke vente med at tage testen og kort efter bliver der tappet store mængder blod fra hr. Hansen. Testen er positiv, dvs. den viser at han lider af klarota-mokashi.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. september 2002 - 21:37 #1
og??
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. september 2002 - 21:39 #2
Tilad mig at udtrykke min medfølelse med hr hansen, må han udnytte den tid han har tilbage med omhu og til gavn for ham selv og hans nærmeste
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2002 - 21:39 #3
chancen for at testen er negativ er en ud af hundrede - var det det du ville vide?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
09. september 2002 - 21:41 #4
jeg syntes det er en fin lille historie! 7@10 :-)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
09. september 2002 - 21:47 #5
øhhhhh.....
hvad sker der med eksperten?
hvad skal alle disse non relevante idlæg?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2002 - 21:48 #6
webmasterdk> det er fri debat.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
09. september 2002 - 21:49 #7
ja, men alligevel, E er stadig er forum til at spørge om ting, ik til at poste en eller anden underlig tekst....
Avatar billede webmasterdk Praktikant
09. september 2002 - 21:50 #8
Og hvad går pointsne ud på? hvori består spm'et her?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2002 - 21:51 #9
ja det mangler jo :)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
09. september 2002 - 21:54 #10
vi skal vel bare sige hvores mening! :-)
men hvis der nu havde været en grotesk sandbille med i historien som var grunden til at han var blevet smittet, så ville den få 10@10!

Mr bob
Avatar billede mr-bob Nybegynder
09. september 2002 - 21:55 #11
eller også skal det oversættes til tysk!
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2002 - 21:56 #12
Eller arabisk....
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
09. september 2002 - 21:57 #13
OG??? Som webmasterdk spørger: Hvor er spørgsmålet her??
Avatar billede yepi Nybegynder
09. september 2002 - 23:05 #14
argghh, jeg beklager jeg glemte selve spørgmsålet....*skammer mig*
Hvad er sandsynligheden for at hr. Hansen nu virkelig er syg?

bemærk: jeg har ikke læst alle svar igennem endnu.

*skammer mig endnu en gang*
Avatar billede yepi Nybegynder
09. september 2002 - 23:14 #15
okey, og så bare for at score en høj karakter af mr-bob
Hr. Hansen er på ferie i det eksotiske Afrika og kommer på sin rejse igennem en by, *hvor han blev overfaldet af en grotesk stor sandbille*. Bagefter får han at vide, at sandsynligheden for at blive smittet med den dødelig sygdom klarota-mokashi er 1 %. Hr. Hansen skynder sig med det næste fly hjem og besøger sin læge, som udmærket kender til klarota-mokashi, og endda har en test der med 99% sikkerhed kan fortælle om man er syg eller rask. Hr. Hansen kan næsten ikke vente med at tage testen og kort efter bliver der tappet store mængder blod fra hr. Hansen. Testen er positiv, dvs. den viser at han lider af klarota-mokashi.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
09. september 2002 - 23:27 #16
yepi, jeg anser ikke eksperten.dk for at vaere et lektie fora, endnu mindre burde du, og jeg anser derfor dit spoergsmaal for at kunne kategoriserers som vaerende spam iht. www.exp.dk/regler.phtml

Mvh.
Jelzin101/CoAdmin
Avatar billede yepi Nybegynder
09. september 2002 - 23:33 #17
jelzin101 << lektier ? dette er overhovedet ikke lektier, dette er en lille opgave som jeg er blevet stillet, og som jeg søger lidt hjælp for at løse.
Ingen lærer ville desuden give denne slags type opgave for i lektie.

Med hensyn til spam, mener jeg heller ikke jeg har gjort noget forkert. jeg glemte at skrive selve spørgsmålet ned, og loggede af.
senere loggede jeg på igen, skrev mit spm, plus lavede lidt sjov ,em mr-bob, men ikke spam
Avatar billede jelzin101 Praktikant
09. september 2002 - 23:35 #18
yepi>> ok, hvis det ikke er lektier er det ok, er bare ved at vaere en smule traet af "lav mine lektier" spoergsmaal.

hygge
/Jelzin
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. september 2002 - 02:45 #19
de to sandsynligheder er uafhængige af hinanden. så sandsynligheden for at hr hansen virkelig har den sygdom er 99 til 1.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2002 - 19:54 #20
Hvad var der egentlig i vejen med mit svar? jeg svarede at sandsynligheden for at han var smittet var 1% ud af 100% - det er det samme som jakoba svarede...
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2002 - 19:55 #21
UPS! jeg skrev negativ i stedet for positiv - det var ikke det samme alligevel - en lille bummer der - sorry :)