Avatar billede tovarisj Nybegynder
09. september 2002 - 10:59 Der er 15 kommentarer

Images slide

Jeg er ved at være godt og grundigt træt af flash, så ville prøve at lave en side i php/html/javascript som kan det samme som det rådne flash bræk.

Jeg mangler kun mit imageslideshow som jeg bruger i flash. Se det her:

http://www.tovarisj.com/dna

udover det hakker det også frygteligt i flash, men er ikke særlig sej til javascript så ville høre om der er nogen der kan hjælpe med et sådant slideshow.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
09. september 2002 - 11:15 #1
tja - din flash hakker bestemt ikke hos mig. Det ser til gengæld rigtig lækkert ud efter min mening :-)
Avatar billede tovarisj Nybegynder
09. september 2002 - 11:53 #2
det hakker heller ikke hos mig .. men det gør det på min kundes mac..
Avatar billede krogstrup Nybegynder
09. september 2002 - 11:56 #3
så skal du slet ikke overveje at lave det i javascript. Javascript fungerer ELENDIGT på en MAC (i hvert fald i IE)
Avatar billede tovarisj Nybegynder
09. september 2002 - 12:01 #4
hmm .. ok .. det har jeg nu aldrig haft problemer med .. men hvis du siger det ..
Avatar billede krogstrup Nybegynder
09. september 2002 - 12:08 #5
det kommer selvfølgelig an på hvad du bruger javascript til, men jeg synes bare at mere komplicerede dhtml javascript hvor man f.eks. flytter rundt på lag, skaber problemer eller fungerer dårlig på MAC !

:-)
Avatar billede bamzen Nybegynder
09. september 2002 - 12:09 #6
en side der stadig er under opbygning, men som har en masse slideshows lavet med javascript, kan du se på

http://www.1000chairs.com/3/agentur/

klik på open vivero

bemærk, det er desværre ikke alle billeder der er blevet uploaded endnu....

Personligt synes jeg den er lidt tung, men der også en pæn håndfuld billeder.....

Feel free to grab the code ;-)
Avatar billede bamzen Nybegynder
09. september 2002 - 12:10 #7
Den side burde fungere rimeligt på en mac (det var min mac jeg brugte da jeg lavede den....),,,, men den kører bedst på en pc og en highspeed connection
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. september 2002 - 12:11 #8
Det er blot din 'glide hastighed' der er for stor i begyndelsen. begræns den så den maksimalt er ca 20-30 pixel pr trin
prøv også at justere kurven så der er et minimum på 1 eller 2 pixel indtil indtil der er scrollet til enden. den går lovlig langsomt tilsidst.

Jeg så en lignende glider i javascript engang (vist på en side om porche biler) megaflot, men programmeret i mange forskellige versioner (NS/IE/Opera versus MAC/Linux/Windows) et monumentalt stort arbejde.

mvh JakobA
Avatar billede bamzen Nybegynder
09. september 2002 - 12:21 #9
JakobA, det må næsten være en kommentar til tovarisj????
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. september 2002 - 12:36 #10
Ups, jo du har ret, det var til tovarish.
Avatar billede tovarisj Nybegynder
09. september 2002 - 13:32 #11
jacoba -> ok det kigger jeg lige på når jeg engang har lavet min flash movie igen .. da filen har brækket sig og nu ikke vil åbnes ..

bamzen/jacoba -> hvordan kan i se hvem kommentaren er til ?
Avatar billede bamzen Nybegynder
09. september 2002 - 13:36 #12
Hehe, jeg kunne bare ligesom aflæse at jakoba's kommentar ikke rigtigt passede på mit script.. derfor antog jeg at den var rettet mod dig....
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. september 2002 - 13:38 #13
tovarish >> det korrekte er som du gør ovenfor, at angive hvem man snakker til i det man skriver.

Det gjorde jeg ikke. så da min kommentar slet ikke passede på den slideshow side bamzen henviste til, bad han mig bekræfte at kommentaren var til dig.

bamzen >> så jeg skylder dig en undskyldning, for at sprede forvirring :-))

mvh JakobA
Avatar billede bamzen Nybegynder
09. september 2002 - 13:53 #14
Jakoba >> pyt, det kan ske for enhver..... (og der skal jo ingenting til at forvirre mig alligevel)
Avatar billede tovarisj Nybegynder
11. september 2002 - 00:22 #15
alle -> heeh oki .. vender tilbage når jeg har undersøgt sagen lidt nærmere ..