Avatar billede hebo Nybegynder
09. september 2002 - 10:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Style over flere styles

Hej

Jeg bruger style til at lave en kolonne med flere oplysninger feks.
<div id="span1">Navn</div><div id="span2">Adresse</div><div id="span2">postnr</div><div id="span3">by</div>

Jeg har også lavet en div#menu som bruges til links hvor baggrunden i bliver en anden i "hover".
Men hvordan laver jeg sådan en hpvereffekt på hele den ovenstående "div".
Jeg er altså interesseret i at bruge en style på fire styles da dataene i linken skal stå henholdsvis venstre og højrestillet. det er nemt nok at lave et link for det hele men ikke med ændret baggrundsfarve.
Avatar billede tarlev Nybegynder
09. september 2002 - 10:36 #1
det lyder indvil´klet
Avatar billede bamzen Nybegynder
09. september 2002 - 12:15 #2
eksempel

#span1,#span2,#span3,#span4{properties der skal være ens}
#span1{properties der skal være unikke for span1}
#span2{properties der skal være unikke for span2}

etc
Avatar billede bamzen Nybegynder
09. september 2002 - 12:16 #3
Måske du så kan bruge

A#span1:hover{}

ellers prøv at bruge class's istedet for id

A.DitClassNavn:hover{}
Avatar billede hebo Nybegynder
09. september 2002 - 12:47 #4
Måske jeg ikke har foklaret mig ordentligt.
Jeg vil lave et link på 4 spans på en gang og det link skal lave om på alle 4 spans baggrund, med mindre man kan sætte 4 spans ind i én span
Avatar billede truelz Nybegynder
09. september 2002 - 13:34 #5
Er det ikke nok bare at skrive A#menu:hover?
Jeg tror også det er en god ide at bruge class's istedet.
A.menu:hover
Avatar billede bamzen Nybegynder
09. september 2002 - 13:52 #6
du kan per defination godt sætte spans inden i andre spans... prøv det ;-)
Avatar billede hebo Nybegynder
09. september 2002 - 14:40 #7
Jeg har prøvet alt det det..problemet er at tilsynladende arver de 4 indvendige spans ikke den yderste spans farver etc.
eks.
<SPAN5><span1>hej</span1><span2>med</span><span3>dig</span></SPAN5>
når jeg placerer musen over span5 skal baggrundsfarven i span1,2,3 ændre sig. Jeg har prøvet mange ting og kan ikke få det til at virke.
Så jeg vil værdsætte et efterprøvet eksempel i stedet for en masse ideer som måske/måske ikke virker.
Avatar billede bamzen Nybegynder
09. september 2002 - 14:57 #8
Beklager, så mpå du vente, hvis jeg skal hjælpe.....
har sovet alt forlidt i nat pga tandpine, og sidder nu på kundebesøg til en gang i aften.....
Avatar billede truelz Nybegynder
09. september 2002 - 16:06 #9
Jeg tror du skal bruge Javascript, hvis det der skal lykkes for dig.
Med mindre der er det samme link over alle tre spans, så kan du blot bruge A:hover
Avatar billede hebo Nybegynder
09. september 2002 - 16:18 #10
truelz: det kan jeg kun give dig ret i med det skulle gerne være alle felterne der skal ændre baggrund på en gang.
Jeg har fundet ud af at det kan laves med <a href="#"><table class="menu" onclick="blabla"><tr><td class="span1">Hej</td><td class="span2">med dig</td></tr></table></a>

men det er ikke en særlig pæn løsning, men den bliver det jo nok så.
Avatar billede hebo Nybegynder
13. september 2002 - 10:30 #11
jeg tar dem selv