Avatar billede anjo Nybegynder
07. september 2002 - 18:16 Der er 10 kommentarer

Win 98 og Window XP

Jeg har i øjeblikket win 98 installeret på min 40 GB harddisk, med 160 MB ram til rådighed.
Kan jeg installere Win xp på samme harddisk, således jeg kan vælge mellem de to styresystemer når jeg starter op og arbejede med den ene uafhængig af den anden.
Er der noget jeg skal være opmærksom på, når jeg installerer, hvis det altså kan lade sig gøre.
Jeg har Norton AntiVirus 2002 DK installeret.
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. september 2002 - 18:20 #1
næ ikke rigtigt .. du skal bare have instaleret win98 først ..
men det bedste er at lave en ny partition til xp
men det står her på microsofts hp
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/howto/gettingstarted/meandxp.asp
Avatar billede kokain Nybegynder
07. september 2002 - 18:21 #2
man må kun oprettet det sammen spørgsmål 1 gang
Avatar billede galleon Nybegynder
07. september 2002 - 18:22 #3
brug partionmagic og installer winxp bagefter
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. september 2002 - 18:22 #4
der står oxo her hvordan du kan lave en ny partition
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/howto/gettingstarted/multiboot.asp
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2002 - 20:39 #5
Ja det kan du så let som ingenting, jeg går ud fra at du har Win98 installeret hvis det er tilfældet putter du cd'en med XP i drevet vælger installer og følger anvisningerne på skærmen XP bliver så installeret som et helt separat program og når du starter vil du få en menu hvor du kan vælge mellem Win98 eller XP
Avatar billede anjo Nybegynder
08. september 2002 - 10:28 #6
Vil det sige at jeg ikke, som nogle foreslår, skal lave en ny partition til win xp inden jeg installerer dette program?
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2002 - 10:48 #7
Hos mig kører det udmærket på den skitserede måde
Avatar billede anjo Nybegynder
08. september 2002 - 11:14 #8
Det lyder godt. I løbet af en 3 ugers tid har jeg afprøvet og vil vende tilbage hertil.
Har du også installeret et AntiVirus program og kører det bare i baggrunden af de to systemer?
Avatar billede anjo Nybegynder
13. september 2002 - 16:15 #9
Hej alle.
Tak for svarene til mit spørgsmål. Jeg er i den situation, at jeg måtte installere en ny harddisk, da den oprindelige gik i sort.
Mit spørgsmål ikke aktuelt mere, da jeg på den nye kun vil have win 98.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal fordele de 30 points jeg har ude, derfor vælger jeg at annullere spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2006 - 21:43 #10
Hvad så med at lukke spørgsmålet