Avatar billede bachster Nybegynder
03. september 2002 - 17:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan man fjerne en printebeskyttelse i en Adobe .pdf fil???

Jeg har i forbindelse med mit afgangsprojekt fået fingrene i et adobe dokument jeg utroligt gerne vil have printet ud, men det kan ikke lade sig gøre, da dokumentet er oprettet med et forbud mod at printe det.
Mit spørgsmål er så om der er nogen der ved om denne beskyttelse evt. kan fjernes på den ene eller den anden måde.
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
03. september 2002 - 17:18 #1
kunne du ikke lige smide et link til dette dokument??
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
03. september 2002 - 17:19 #2
Prøv at smide dokumentet op på en webserver, så kan jeg prøve at kigge på problemet
Avatar billede spe Nybegynder
03. september 2002 - 17:24 #3
Du vil eventuelt kunne åbne det i illustrator hvis det er et ét-sides dokument og printe herfra. Men værd opmærksom på copyright og at du ikke krænker den.
Avatar billede m-lab Nybegynder
04. september 2002 - 09:11 #4
Illustrator er en god ide.., eller rendere den ved at åbne i Photoshop.
Avatar billede bachster Nybegynder
04. september 2002 - 12:49 #5
Avatar billede m-lab Nybegynder
04. september 2002 - 13:01 #6
Bad luck.., vi kan alle komme til kort ;-)

Vedkommende der har lavet kortet ha tilsyneladende brugt så meget tid på det at han ikke såd'n lige gi'r det fra sig...
Der er lagt et master-password på dokumentet så det er låst i hoved og r..!

Eneste mulighed for at "låne" er så printscreen.., som een side eller i en masse småbidder som du siden sætter sammen i Photoshop.

Jeg siger kun det er muligt.., ikke at det er lovligt!
Avatar billede glof Nybegynder
13. september 2002 - 15:29 #7
Hvis man har lavet password på et .pdf dokument og senere glemt dette password findes der flere software løsninger til at hjælpe med at finde passwordet eller evt. fjerne dette, f.eks. Advanced PDF Password Recovery fra Elcomsoft på http://www.elcomsoft.com/apdfpr.html
Men man skal selvfølgelig være opmærksom på rettighederne til dokumentet eller dele af det.