Avatar billede knudhot Nybegynder
02. september 2002 - 11:04 Der er 20 kommentarer

Kan ikke læse DAT filer

Kan ikke læse DAT filer fra VCD, DAT filen er en MPEG-1 VideoCD fil.
Har G3 : OS9
Har prøvet forskellige VCD-afspilningsprogrammer - MEN Mac kan simpelthen ikke se DAT fil på VCD.
Avatar billede danielks Nybegynder
02. september 2002 - 11:13 #1
læs den som mpeg filer og skriv *.* i søgefeltet på cden...
Så vises filen og den kan afspilles !!!
Avatar billede danielks Nybegynder
02. september 2002 - 11:14 #2
prøv Divx 5.0... www.divx.com - ultimativ afspiller
Avatar billede danielks Nybegynder
02. september 2002 - 11:14 #3
altså åben i fx. divx. og tryk åben - vælg cden - skriv *.* i "åben"-feltet
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. september 2002 - 11:20 #4
danielks lad være med at svare på noget du ik aner noget om, VCD har intet med divx at gøre og kan ik spilles i divxplayer

på din cd ligger en fil med stien \MPEGAV\AVSEQ01.DAT (eller lignende filnavn) - den kopierer du ind på din HD, omdøber den til .mpeg og dobbeltklikker på den
Avatar billede danielks Nybegynder
02. september 2002 - 11:36 #5
cyberesben> jeg ved en masse om mpeg mm... jeg undskylder dog ikke at have set VCD, men blot Mpeg og har svaret ud fra det

man kan også bare højreklikke samtidig med at holde shift nede.. og vælge åbn med !!! og vælg så Media player
Avatar billede danielks Nybegynder
02. september 2002 - 11:38 #6
jeg har bla. Divx film der ligger i DAT format (ved at ændre extension ændre du jo ikke filens opbygning) extension bestemmer jo kun destination for udfoldelses program
Avatar billede knudhot Nybegynder
02. september 2002 - 11:44 #7
Kan ikke kopiere DATfil til MAC!!!
Knudhot
Avatar billede danielks Nybegynder
02. september 2002 - 11:46 #8
du kan bare højreklikke samtidig med at holde shift nede.. og vælge åbn med !!! og vælg så Media player eller hvad der nu er på en MAC
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2002 - 11:47 #9
Øhmm.. har en MAC ik' kun 1 knap på deres mus?
Avatar billede danielks Nybegynder
02. september 2002 - 12:19 #10
jeg har altid synes at en MAC er noget lort... Bruger det ikke
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2002 - 12:21 #11
Det er da sagen uvedkommen, lyder som om du prøver at hjælpe ham med windows-hjælp, når han nu har MAC
Avatar billede dorkstar Nybegynder
02. september 2002 - 12:53 #12
danielks: Du er offer for den verdensomspændende Windows-psykose. Mac er den bedste computerplatform der findes. At hævde, at Windoze er bedre svarer til at sige at McDonald's er den bedste restaurant i verden, bare fordi der er flere af dem end alle andre. Så fxxk dig.

D
Avatar billede Jman Praktikant
02. september 2002 - 13:09 #13
hey - hold lige en pæn tone...
knudhot: Hvis ikke du kan kopiere den og ej heller afspille DAT-filen tyder det på at det er en uafsluttet fil..
En DAT fil er som regel en fil hvor oplysningerne samles indtil filen er 100% modtaget og kan genkendes som det format den er...
Jeg er bange for at du ikke kan gøre noget her - alternativt ville jeg have foreslået at du "trækker" filen henover din movieplayer (formodentlig quicktime 5.0)
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
02. september 2002 - 18:16 #14
Jeg bruger mac hver dag, havde engang en dat fil, som jeg vidste var t billede, det var mailet til mig fra en pc, jeg prøvede alt og var ved at give op, men så kom jeg i tanke om stuffit expander, kan det være den fil er pakket? prøv at tvinge den til at åbne den....
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
02. september 2002 - 18:17 #15
PS: mac rules :p
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. september 2002 - 15:21 #16
danielks  kan du ik lade være med at forstýrre mere!

i selve spm står der VCD 4 gange, DAT 4 gange og MPEG-1 een gang

og du mener stadig at du ved en masse om mpeg, når du henviser til en divxplayer? den kan ikke spille MPEG1, kun divx (dvs mpeg4)

i øvrigt tror jeg at spørgeren er PISSE LIGEGLAD med om du synes mac er noget lort, hold dig væk hvis du ikke kan hjælpe!

her er hvad du skal bruge:

på din cd ligger en fil med stien \MPEGAV\AVSEQ01.DAT (eller lignende filnavn) - den kopierer du ind på din HD, omdøber den til .mpeg og dobbeltklikker på den

DAT filen er en MPEG fil som blot har en anden extension (pga VCD formatet) - så hvis du kan få den kopieret ind, kan du også afspille den i en mpeg player
Avatar billede knudhot Nybegynder
04. september 2002 - 15:24 #17
"på din cd ligger en fil med stien \MPEGAV\AVSEQ01.DAT (eller lignende filnavn) - den kopierer du ind på din HD,"

...................................................
Det vil Maccen ikke!!!!!!!!
Knudhot
Avatar billede Jman Praktikant
04. september 2002 - 15:30 #18
prøv at pakke den direkte fra CD og så pak den ud på mac
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. september 2002 - 02:00 #19
kan du komme til at se hvad der er af filer på din cd?
Avatar billede kmx Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:32 #20
Konverter din DAT fil til Mpeg vha VCDgear, som du kan finde på http://www.vcdgear.com eller find en VCD afspiller der virker: http://www.versiontracker.com/mp/new_search.m?productDB=mac&mode=Quick&OS_Filter=MacOS&search=vcd