Avatar billede tentakkel Nybegynder
31. august 2002 - 19:27 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

digitalkamera vejledning

jeg skal købe et digi camera til et discotek, så jeg ville lige have lidt råd her inde fra.

jeg skal bruge et kamera det er lysstærkt. altså kan tage gode billeder i svær belysning.

er der no9gen der har gode erfaringer? - og hvad med nicon coolpix - jeg har haft lidt kig på det. Kunne det ikke være et fornuftigt køb?

det vil være et kamera der skal bruges af mange - så alt for indviklet skal det ikke være at kunne tage gode billeder i dårlige forhold.
Avatar billede disky Nybegynder
31. august 2002 - 19:48 #1
Nikon Coolpix er efter min mening det absolut bedste digitale kamera i consumer klassen. Det er hurtigt, super kvalitet, lysfølsomt, makro muligheder, osv.

Jeg har nogle test billeder du gerne må se hvis du vil, dog ikke fra et diskotek.

Har haft mit 990'er i 2 år, og har taget over 5000 billeder med det.
Avatar billede foodear Praktikant
31. august 2002 - 20:37 #2
Hej, jeg må give disky ret Nikon Coolpix er et af de bedste der findes.
vi har prøvet næsten alt hvad der findes af digital kamera og Nikon er den mest lysstærke.
det skal lige tilføjes at vores kamera bliver brugt primært til iris-diagnose.
/Foodear
Avatar billede disky Nybegynder
31. august 2002 - 20:45 #3
Hvis det ikke var fordi et undervands hus koster 995$ havde jeg købt et forlængst, jeg elsker nemlig at dykke.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
31. august 2002 - 20:51 #4
...også en anbefaling af Nikon Coolpix herfra. Har haft mit i over et år - købt brugt (i et halvt år), og har ligesom disky taget ca. 5000 billeder med det.
Sørg dog for at købe 995´eren istedet for 990´eren - hvis det er det du ender med! Den største forskel er - så vidt jeg ved - at blitzen på 995´eren er placeret mere hensigtsmæssigt i forhold til røde øjne.
Avatar billede disky Nybegynder
31. august 2002 - 20:52 #5
helt enig, blitzen er desværre irriterende ved portræt billeder på 990'eren :-(
Avatar billede hhjensen Nybegynder
31. august 2002 - 20:54 #6
Man kan tildels undgå de røde øjne med en indstilling på det manuele program...meeen, det er ikke helt på toppen!
Avatar billede foodear Praktikant
31. august 2002 - 20:55 #7
Og til portræt/iris en "arm" med 2 blitz/foto lamper.. det rykker
Avatar billede hhjensen Nybegynder
31. august 2002 - 20:57 #8
Jeg har ladet mig fortælle at det er noget med at blitzen sidder for tæt på linsen på 990´eren - på 995´eren sidder den ovenpå - hvis man eller lige ved hvordan kameraet ser ud!
Avatar billede tumben Novice
31. august 2002 - 23:35 #10
ditto..til hvad I siger..blitzen ER dødirriterende men fordelen ved 990 er at der kan skrues noget på objektivet...linser..filtre osv....den kan man vist ikke i 995...(eller er jeg gal på den )
Avatar billede hhjensen Nybegynder
31. august 2002 - 23:38 #11
Tror man kan sætte ekstra linser m.m. på begge modeller, men vil ikke hænges op på noget!
Avatar billede tentakkel Nybegynder
02. september 2002 - 17:13 #12
det er da nogen gamle modeller i snakker om der -  eller? - hvad med coolpix 775 - nogen erfaringer?
Avatar billede tumben Novice
02. september 2002 - 17:16 #13
tja hvis du syntes at 1 år ..er gammelt :-)
Avatar billede disky Nybegynder
02. september 2002 - 17:50 #14
775 er også et rigtigt godt kamera.

Til dit behov er det helt fint.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
02. september 2002 - 21:21 #15
995´eren er forholdsvis nyt! Men gammelt nok til at man kan erhverve det til en fornuftig pris...