Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 13:36 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Auto slet 10 indlæg i Access database

Hej ...

Har brug for et script som skal kunne altid sletter det 10 inlæg i min access database..

så der ikke kommer flere end 9 inlæg
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2002 - 13:49 #1
Denne SQL sætning sætte alle undtagen de 9 nyest indlæg i tabellen:
Du skal rette tabelnavn til havd din tabel hedder og jeg har bruget Autonummer kolonnen ID til at finde de nyeste records.:

strSQL = "DELETE FROM tabelnavn WHERE ID NOT IN (SELECT TOP 9 ID FROM tabelnavn ORDER BY ID DESC;);"
Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 13:51 #2
Min Access tablenavn ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2002 - 13:56 #3
Ja navnet på den tabel du kun ønsker 9 indlæg i.
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 14:00 #4
jeg åbner lige access og ser om jeg kan hitte ud af det
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 14:02 #5
tabelnavnet må jo hedde 10 ik ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2002 - 14:05 #6
Det ved jeg ikke.. Det er ikke et typisk tabelnavn.
Hvis du åbner Access og kigger på din database så starter den med at vise en side hvor alle dine tabeller er listet.
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 14:09 #7
har lavet min database i et ældre Access end jeg har på min computer nu, så kan ikke tjekke det
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2002 - 14:10 #8
Har du noget kode som ligger nye indlæg i den tabel som du kun vil havde 9 indlæg i?
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2002 - 14:11 #9
Hvis din tabel hedder 10 så skal SQL sætningen se sådan ud:

strSQL = "DELETE FROM [10] WHERE ID NOT IN (SELECT TOP 9 ID FROM [10] ORDER BY ID DESC;);"
Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 14:14 #10
Jeg giver dig lige koden her....vil du så ikke lige rpøve at bygge

[

strSQL = "DELETE FROM [10] WHERE ID NOT IN (SELECT TOP 9 ID FROM [10] ORDER BY ID DESC;);"
Conn.Execute(strSQL)

]

ind i min kode ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2002 - 14:15 #11
Jeg kan da prøve..
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 14:17 #12
roger
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 14:17 #13
skal du også bruge databasen ?
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 14:18 #14
<%
' --------------------------------------------------------------------------------
' web: http://www.kasp.dk
' mail: kasp@kasp.dk
' icq: 113813398
' msn: admin@kasp.dk
' --------------------------------------------------------------------------------
Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3

strMode = Request.QueryString("mode")
tempConn = "PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("guestbook.mdb") & ";UID=admin;PWD=;"

If Request.Form("Gem") <> "" Then
    strError = ""
    strNavn = Trim(Request.Form("Navn"))
    strEmail = Trim(Request.Form("Email"))
    strKommentar = Trim(Request.Form("Kommentar"))
    If Len(strNavn) = 0 Then
        strError = "<li>Navn, tak !!</li>"
    ElseIf validateEmail(strEmail) = False Then
        strError = "<li>Din rigtige mail !!</li>"
    ElseIf Len(strKommentar) = 0 Then
        strError = "<li>skriv dit tag !!!</li>"
    End If
    If Len(strError) = 0 Then
        Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
        strSQL = "SELECT * FROM Guestbook WHERE (ID = 0)"
        rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
        If (rs.BOF Or rs.EOF) Then
            rs.AddNew
            rs("Navn") = Server.HTMLEncode(strNavn)
            rs("Email") = Server.HTMLEncode(strEmail)
            rs("Kommentar") = Server.HTMLEncode(strKommentar)
            rs("Dato") = Now()
            rs.Update
        End If
        rs.Close
        Set rs = Nothing
    Else
        strError = "<p><ul><font color=#000000>" & strError & "</font></ul></p>"
        strMode = "add"
    End If
%>
<html>

<head>
<TITLE>KASPER.PEDERSEN</TITLE>
<LINK REL="stylesheet" HREF="./main[2].css" TYPE="text/css"/>
<STYLE TYPE="text/css">
<!--
a:active {  color: #FFFFFF}
a:hover {  color: #CCCCCC}
a:link {  color: #CC3333; text-decoration: none}
a:visited {  color: #000000; text-decoration: none}
-->
</STYLE>
</head>

<body BGCOLOR="#FFFFFF">
<div align="center"><left><STYLE TYPE="text/css">

</STYLE> <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" style="border-left: 0px solid rgb(0,0,0); border-right: 0px solid rgb(0,0,0); border-top: 0px solid rgb(0,0,0); border-bottom: 0px solid rgb(0,0,0)" ALIGN="LEFT" HEIGHT="100%">
<tr>
  <td width="100%" HEIGHT="2"></td>
  </tr>
<tr VALIGN="TOP">
  <td width="100%"> <FONT COLOR="#000000"><%
Select Case strMode
Case "add"
%> </FONT>
<form method="POST" action="guestbook.asp"> <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2">
<tr>
    <td valign="left" align="left" colspan="2"><font face="Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica;" size="1">
    <normal> <%=strError%></td>
    </tr> <tr>
    <td valign="left" align="left"><FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica, Tahoma" SIZE="1"><FONT COLOR="#000000"></FONT></FONT>
    <p><FONT COLOR="#000000" FACE="BeyondControl" SIZE="1"><FONT FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana" COLOR="#666666">Navn
      </FONT><FONT FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana"><BR>
      <INPUT TYPE="text" NAME="Navn" SIZE="40" VALUE="<%=strNavn%>">
      </FONT></FONT>
    </td>
    <td valign="middle" align="left">&nbsp;</td>
    </tr>
<tr>
    <td valign="left" align="left"><FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica, Tahoma" SIZE="1"><FONT COLOR="#000000"></FONT></FONT>
    <p><FONT COLOR="#000000" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, Tahoma" SIZE="1"><normal><FONT COLOR="#666666" FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana">E-mail</FONT></normal><FONT FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana" COLOR="#666666"><normal></normal><normal></normal></FONT><FONT COLOR="#666666"><normal>
      </normal></FONT><normal><BR>
      <INPUT TYPE="text" NAME="Email" SIZE="40" VALUE="<%=strEmail%>">
      </normal></FONT>
    </td>
    <td valign="left" align="left">&nbsp;</td>
    </tr>
<tr>
    <td valign="top" align="left"><FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica, Tahoma" SIZE="1"><FONT COLOR="#000000"></FONT></FONT>
    <p><FONT COLOR="#990000" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, Tahoma" SIZE="1"><normal><FONT COLOR="#666666" FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana">Kommentar</FONT></normal><FONT FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana"><normal></normal><normal></normal></FONT><normal><BR>
      <TEXTAREA ROWS="3" NAME="Kommentar" COLS="30"><%=strKommentar%></TEXTAREA></normal></FONT>
    </td>
    <td valign="left" align="left">&nbsp;</td>
    </tr>
<tr VALIGN="TOP"> <td align="left" colspan="2">
    <DIV ALIGN="RIGHT"><FONT FACE="Verdana" SIZE="1">
      <INPUT TYPE="submit" NAME="gem" VALUE="Tag" CLASS="button" STYLE="color: #666666; font-family: Verdana; font-size: 10px; border: 1px solid #F0F0F0; background-color: #FFFFFF">
      </FONT><FONT FACE="Verdana" SIZE="1">
      <INPUT TYPE="button" NAME="Annuller2" VALUE="Tilbage" CLASS="button" STYLE="color: #666666; font-family: Verdana; font-size: 10px; border: 1px solid #F0F0F0; background-color: #FFFFFF">
      </FONT> </DIV>
    </td></tr>
</table></form>
  <P><FONT COLOR="#000000"><%
Case Else
    strAddLine = "<p><a href=guestbook.asp?mode=add><normal><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica; size=1> [ Skriv dit tag ] </font></normal</a></p>"
    Response.Write strAddLine
    strSQL = "SELECT * FROM Guestbook ORDER BY Dato DESC;"
    Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    myConn.Open tempConn
    Set rs = myConn.Execute(strSQL)
    If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
        Response.Write "<table width=100% border=0 cellpadding=0 cellspacing=0>"
        Do While Not rs.EOF
            dtmDato = rs("Dato")
            dtmDato = FormatDateTime(dtmDato,vbLongDate) & " kl. " & FormatDateTime(dtmDato,vbLongTime)
            Response.Write "<tr bgcolor=#F0F0F0><td width=""100%""><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica size=1>" & dtmDato & "</td></tr>"
            If Len(rs("Email")) > 0 Then
                Response.Write "<tr><td><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica size=1><normal><a href=mailto:" & rs("Email") & ">" & rs("Navn") & "</a>:</normal></td></tr>"
            Else
                Response.Write "<tr><td><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica size=1><normal>" & rs("Navn") & " skriver:</normal></td></tr>"
            End If
            Response.Write "<tr><td><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica size=1>" & rs("Kommentar") & "<br>&nbsp;</td></tr>"
            rs.MoveNext
        Loop
        Response.Write "</table>"
    Else
        Response.Write "<p><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica size=1>Ingen tag's</font></p>"
    End If
    myConn.Close
    Set myConn = Nothing
    Response.Write strAddLine
End Select
%>
    <STYLE>
BODY {SCROLLBAR-FACE-COLOR: #DADADA;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #FFFFFF;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #737373;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #737373;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR:  #737373;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #eeeeee;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #F5F5F5;
overflow: auto }
</STYLE>
    <!--
body {
    height: 0px;
    width: 0px;
    left: 0px;
    top: 0px;
    clip:  rect(  );
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 10px;
    font-style: normal;
    color: #666666;
}
body{
        margin-top: 0px;
        margin-bottom: 0px;
        margin-left: 0px;
        margin-right: 0px;
        overflow-x:hidden;
    }
    td,span,div,a{
        font-size: 9px;
        font-family: verdana;
        color: #666666;
        text-decoration: none;

    }
--> </FONT><FONT FACE="Verdana" SIZE="1"> </FONT></P>

  </tr> <tr align="left"> <td width="100%"><normal><font face="Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica;" size="1"><p></font></normal></td></tr>
</table></left></div>
</body>
</html>
<script language="VBScript" runat="Server">
Function validateEmail(strEmail)
    validateEmail = True
    If Len(strEmail) < 6 Then
        validateEmail = False
    End If
    If InStr(1, strEmail, "@", 1) < 2 Then
        validateEmail = False
    End If
    If InStr(1, strEmail, ".", 1) = 0 Then
        validateEmail = False
    End If
    pos = InStr(1, strEmail, "@", 1)
    If pos < 2 Then
        validateEmail = False
            Else
        pos = InStr(pos+1, strEmail, "@")
        If pos > 0 Then
            validateEmail = False
        End If
End Function
</script>
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2002 - 14:19 #15
nej ikke i første omgang.
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 14:23 #16
Kan du se hvad tabelnavnet hedder via. koden ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2002 - 14:25 #17
Det du har vist er koden til en gæstebog og tabellen hedder:  Guestbook

Det kan ses ud fra denne linie:
  strSQL = "SELECT * FROM Guestbook WHERE (ID = 0)"

Er det den tabel du kun vil havde 9 indlæg i ?
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 14:32 #18
jep
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 14:32 #19
www.kasp.dk/new/tagwall.html jeg vil kun have at der skal vises de 9 nyeste
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 14:34 #20
har sat nogle flere points
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2002 - 14:37 #21
Ok... Skal den vise de 9 nyeste eller skal den slette så der altid kun er 9 indlæg ?
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 14:42 #22
Den skal vise de 9 nyeste !!! .......så hvis jeg nu skriver et til vil der komme 10 indlæg og så skal det 10 indlæg slettes..
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 14:42 #23
(det ældste)
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2002 - 14:47 #24
Ok.. Så skal du udvide denne del som ligger en ny i tabellen:

        Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
        strSQL = "SELECT * FROM Guestbook WHERE (ID = 0)"
        rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
        If (rs.BOF Or rs.EOF) Then
            rs.AddNew
            rs("Navn") = Server.HTMLEncode(strNavn)
            rs("Email") = Server.HTMLEncode(strEmail)
            rs("Kommentar") = Server.HTMLEncode(strKommentar)
            rs("Dato") = Now()
            rs.Update
        End If
        rs.Close
        Set rs = Nothing

-- Så koden ser sådan ud:

        Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
        strSQL = "SELECT * FROM Guestbook WHERE (ID = 0)"
        rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
        If (rs.BOF Or rs.EOF) Then
            rs.AddNew
            rs("Navn") = Server.HTMLEncode(strNavn)
            rs("Email") = Server.HTMLEncode(strEmail)
            rs("Kommentar") = Server.HTMLEncode(strKommentar)
            rs("Dato") = Now()
            rs.Update
        End If
        rs.Close
        strSQL = "DELETE FROM Guestbook WHERE ID NOT IN (SELECT TOP 9 ID FROM Guestbook ORDER BY ID DESC;);"
        'Slet evt gamle records så der er max 9 i tabellen.
        rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
        rs.Close
        Set rs = Nothing
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 14:55 #25
www.kasp.dk/new/tagwall.html - oploadede det men det virker ikke
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2002 - 14:56 #26
Den sletter først når du opretter et nyt tag/indlæg.
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 14:57 #27
har prøvet
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 14:57 #28
prøv du at oprette...der er stadig flere indlæg end der må være + der står siden findes ikke når man opretter et indlæg
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 15:02 #29
Det virker godt.....meennn

hvis man opretter et tag og trykker tag går den i fejl (så blvier man nød til at klikke på menuen TAGWALL for at komme til den korekte side
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2002 - 15:10 #30
Hvad står der i linie 42 ??
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 15:12 #31
hvad mener du
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 15:13 #32
strError = "<p><ul><font color=#000000>" & strError & "</font></ul></p>"
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2002 - 15:13 #33
Hvis jeg prøver at oprette en tag får jeg denne fejl:

ADODB.Recordset error '800a0e78'

Operation is not allowed when the object is closed.

/new/tagwall/tagwall/guestbook.asp, line 42
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 15:17 #34
Linie 42 er:

strError = "<p><ul><font color=#000000>" & strError & "</font></ul></p>"
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2002 - 15:19 #35
Prøv lige at vise din kode igen.
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 15:21 #36
<%
' --------------------------------------------------------------------------------
' web: http://www.kasp.dk
' mail: kasp@kasp.dk
' icq: 113813398
' msn: admin@kasp.dk
' --------------------------------------------------------------------------------
Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3

strMode = Request.QueryString("mode")
tempConn = "PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("guestbook.mdb") & ";UID=admin;PWD=;"

If Request.Form("Gem") <> "" Then
    strError = ""
    strNavn = Trim(Request.Form("Navn"))
    strEmail = Trim(Request.Form("Email"))
    strKommentar = Trim(Request.Form("Kommentar"))
    If Len(strNavn) = 0 Then
        strError = "<li>Navn, tak !!</li>"
    ElseIf validateEmail(strEmail) = False Then
        strError = "<li>Din rigtige mail !!</li>"
    ElseIf Len(strKommentar) = 0 Then
        strError = "<li>skriv dit tag !!!</li>"
    End If
    If Len(strError) = 0 Then
        Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
        strSQL = "SELECT * FROM Guestbook WHERE (ID = 0)"
        rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
        If (rs.BOF Or rs.EOF) Then
            rs.AddNew
            rs("Navn") = Server.HTMLEncode(strNavn)
            rs("Email") = Server.HTMLEncode(strEmail)
            rs("Kommentar") = Server.HTMLEncode(strKommentar)
            rs("Dato") = Now()
            rs.Update
        End If
        rs.Close
        strSQL = "DELETE FROM Guestbook WHERE ID NOT IN (SELECT TOP 6 ID FROM Guestbook ORDER BY ID DESC;);"
        'Slet evt gamle records så der er max 6 i tabellen.
        rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
        rs.Close
        Set rs = Nothing
    Else
        strError = "<p><ul><font color=#000000>" & strError & "</font></ul></p>"
        strMode = "add"
    End If
%>
<html>

<head>
<TITLE>KASPER.PEDERSEN</TITLE>
<LINK REL="stylesheet" HREF="./main[2].css" TYPE="text/css"/>
<STYLE TYPE="text/css">
<!--
a:active {  color: #FFFFFF}
a:hover {  color: #CCCCCC}
a:link {  color: #CC3333; text-decoration: none}
a:visited {  color: #CC3333; text-decoration: none}
-->
</STYLE>
</head>

<body BGCOLOR="#FFFFFF">
<div align="center"><left><STYLE TYPE="text/css">

</STYLE> <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" style="border-left: 0px solid rgb(0,0,0); border-right: 0px solid rgb(0,0,0); border-top: 0px solid rgb(0,0,0); border-bottom: 0px solid rgb(0,0,0)" ALIGN="LEFT" HEIGHT="100%">
<tr>
  <td width="100%" HEIGHT="2"></td>
  </tr>
<tr VALIGN="TOP">
  <td width="100%"> <FONT COLOR="#000000"><%
Select Case strMode
Case "add"
%> </FONT>
<form method="POST" action="guestbook.asp"> <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2">
<tr>
    <td valign="left" align="left" colspan="2"><font face="Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica;" size="1">
    <normal> <%=strError%></td>
    </tr> <tr>
    <td valign="left" align="left"><FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica, Tahoma" SIZE="1"><FONT COLOR="#000000"></FONT></FONT>
    <p><FONT COLOR="#000000" FACE="BeyondControl" SIZE="1"><FONT FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana" COLOR="#666666">Navn
      </FONT><FONT FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana"><BR>
      <INPUT TYPE="text" NAME="Navn" SIZE="40" VALUE="<%=strNavn%>">
      </FONT></FONT>
    </td>
    <td valign="middle" align="left">&nbsp;</td>
    </tr>
<tr>
    <td valign="left" align="left"><FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica, Tahoma" SIZE="1"><FONT COLOR="#000000"></FONT></FONT>
    <p><FONT COLOR="#000000" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, Tahoma" SIZE="1"><normal><FONT COLOR="#666666" FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana">E-mail</FONT></normal><FONT FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana" COLOR="#666666"><normal></normal><normal></normal></FONT><FONT COLOR="#666666"><normal>
      </normal></FONT><normal><BR>
      <INPUT TYPE="text" NAME="Email" SIZE="40" VALUE="<%=strEmail%>">
      </normal></FONT>
    </td>
    <td valign="left" align="left">&nbsp;</td>
    </tr>
<tr>
    <td valign="top" align="left"><FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica, Tahoma" SIZE="1"><FONT COLOR="#000000"></FONT></FONT>
    <p><FONT COLOR="#990000" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, Tahoma" SIZE="1"><normal><FONT COLOR="#666666" FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana">Kommentar</FONT></normal><FONT FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana"><normal></normal><normal></normal></FONT><normal><BR>
      <TEXTAREA ROWS="3" NAME="Kommentar" COLS="30"><%=strKommentar%></TEXTAREA></normal></FONT>
    </td>
    <td valign="left" align="left">&nbsp;</td>
    </tr>
<tr VALIGN="TOP"> <td align="left" colspan="2">
    <DIV ALIGN="RIGHT"><FONT FACE="Verdana" SIZE="1">
      <INPUT TYPE="submit" NAME="gem" VALUE="Tag" CLASS="button" STYLE="color: #666666; font-family: Verdana; font-size: 10px; border: 1px solid #F0F0F0; background-color: #FFFFFF">
      </FONT><FONT FACE="Verdana" SIZE="1">
      <INPUT TYPE="button" NAME="Annuller2" VALUE="Tilbage" CLASS="button" STYLE="color: #666666; font-family: Verdana; font-size: 10px; border: 1px solid #F0F0F0; background-color: #FFFFFF">
      </FONT> </DIV>
    </td></tr>
</table></form>
  <P><FONT COLOR="#000000"><%
Case Else
    strAddLine = "<p><a href=guestbook.asp?mode=add><normal><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica; size=1> [ Skriv dit tag ] </font></normal</a></p>"
    Response.Write strAddLine
    strSQL = "SELECT * FROM Guestbook ORDER BY Dato DESC;"
    Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    myConn.Open tempConn
    Set rs = myConn.Execute(strSQL)
    If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
        Response.Write "<table width=100% border=0 cellpadding=0 cellspacing=0>"
        Do While Not rs.EOF
            dtmDato = rs("Dato")
            dtmDato = FormatDateTime(dtmDato,vbLongDate) & " kl. " & FormatDateTime(dtmDato,vbLongTime)
            Response.Write "<tr bgcolor=#F0F0F0><td width=""100%""><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica size=1>" & dtmDato & "</td></tr>"
            If Len(rs("Email")) > 0 Then
                Response.Write "<tr><td><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica size=1><normal><a href=mailto:" & rs("Email") & ">" & rs("Navn") & "</a>:</normal></td></tr>"
            Else
                Response.Write "<tr><td><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica size=1><normal>" & rs("Navn") & " skriver:</normal></td></tr>"
            End If
            Response.Write "<tr><td><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica size=1>" & rs("Kommentar") & "<br>&nbsp;</td></tr>"
            rs.MoveNext
        Loop
        Response.Write "</table>"
    Else
        Response.Write "<p><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica size=1>Ingen tag's</font></p>"
    End If
    myConn.Close
    Set myConn = Nothing
    Response.Write strAddLine
End Select
%>
    <STYLE>
BODY {SCROLLBAR-FACE-COLOR: #DADADA;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #FFFFFF;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #737373;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #737373;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR:  #737373;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #eeeeee;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #F5F5F5;
overflow: auto }
</STYLE>
    <!--
body {
    height: 0px;
    width: 0px;
    left: 0px;
    top: 0px;
    clip:  rect(  );
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 10px;
    font-style: normal;
    color: #666666;
}
body{
        margin-top: 0px;
        margin-bottom: 0px;
        margin-left: 0px;
        margin-right: 0px;
        overflow-x:hidden;
    }
    td,span,div,a{
        font-size: 9px;
        font-family: verdana;
        color: #666666;
        text-decoration: none;

    }
--> </FONT><FONT FACE="Verdana" SIZE="1"> </FONT></P>

  </tr> <tr align="left"> <td width="100%"><normal><font face="Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica;" size="1"><p></font></normal></td></tr>
</table></left></div>
</body>
</html>
<script language="VBScript" runat="Server">
Function validateEmail(strEmail)
    validateEmail = True
    If Len(strEmail) < 6 Then
        validateEmail = False
    End If
    If InStr(1, strEmail, "@", 1) < 2 Then
        validateEmail = False
    End If
    If InStr(1, strEmail, ".", 1) = 0 Then
        validateEmail = False
    End If
    pos = InStr(1, strEmail, "@", 1)
    If pos < 2 Then
        validateEmail = False
            Else
        pos = InStr(pos+1, strEmail, "@")
        If pos > 0 Then
            validateEmail = False
        End If
End Function
</script>
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2002 - 15:24 #37
Prøv at rette den sidste rs.Open:
        rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
        rs.Close
        Set rs = Nothing

Til:
        rs.Open strSQL, tempConn, 1
        rs.Close
        Set rs = Nothing
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 15:30 #38
hjalp ikke
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 15:30 #39
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2002 - 15:38 #40
så prøv at rette disse linier:

        rs.Open strSQL, tempConn, 1
        rs.Close
        Set rs = Nothing

Til:
        rs.Open strSQL, tempConn, 1
        Set rs = Nothing
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 15:47 #41
NICE !! DET VIRKER MANGE MANGE MANGE TUSIND TAK !!!11