Avatar billede kvorning Nybegynder
29. august 2002 - 22:24 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Pludselig ingen signal til skærmen

Hvad sker der her????!?!?!

Nu er min PC pludselig begyndt at slukke for signalet til skærmen mens jeg bruger den!

Jeg har skiftet grafikkort (begge AGP), RAM, skærm, harddisk. Aner ikke hvad der er galt!

Specs: Soltek socket 370 VIA chipset, Celeron II 600 Mhz,

Er min AGP-port defekt?

Hilsen Lars
Avatar billede the_email Nybegynder
29. august 2002 - 22:25 #1
Prøv at skifte ledningen meller dit GF-kort og skærm.
Avatar billede random_act Nybegynder
29. august 2002 - 22:27 #2
Prøv med et PCI grafikkort.
Avatar billede kvorning Nybegynder
29. august 2002 - 22:46 #3
Til "the email": Jeg har jo skiftet skærm og dermed også kabel.

Til "random act": Det havde jeg også tænkt på. Men alligvel ikke helt svar på mit spørgsmål/problem.
Avatar billede random_act Nybegynder
29. august 2002 - 22:47 #4
Hvis du har prøvet mere en et AGP kort som burde virke så din port stået af.
Avatar billede kvorning Nybegynder
29. august 2002 - 22:58 #5
Jeg har prøvet med 4 forskellige: et billig (helt ny) SiS, et TNT2, et GFII MX200 og et GFII MX400 - alle med samme resultat! Jeg synes dog det er helt galt med SiS'en. Men GF-kortene kunne der godt gå 14 dage imellem det skete. Det er sådan lidt i perioder.

Hvad med indstillinger i BIOS?? Jeg synes der er mange ting man kan stille på med hensyn til AGP.
Avatar billede random_act Nybegynder
29. august 2002 - 23:01 #6
Der er ikke (næsten) noget i BIOSen som kan kegle grafikkortet på den måde. Det kan være et varme problem eller at din CPU flodder din AGP. prøv at sætte din FSB lidt ned.
Avatar billede robotten Praktikant
30. august 2002 - 08:15 #7
Mht. BIOS, kand et altid være en ide at loade "default settings" El. "safe mode". Så er man sikker på, at det i hvert ikke lige kan være der, der er noget galt.

Men at skærmen slukker, er det fodi den går på en form på pause? AT det  er de der APM indstillnger der ikke helt samarbejder.
Avatar billede robotten Praktikant
08. september 2002 - 14:45 #8
A' lo fææter?
Avatar billede robotten Praktikant
15. september 2002 - 13:47 #9
kvorning, var det ikke en ide, om du fik ryddt op i dine spm. Godt nok har du ikke så mange, men du passer dem heller ikke just...
Avatar billede kvorning Nybegynder
16. september 2002 - 19:12 #10
Jeg har fået fat på et TNT2 PCI og det kører bare fint!
Avatar billede the_email Nybegynder
16. september 2002 - 19:22 #11
Hvorfor afviser du så randoms svar når han jo lige netop forslår dig at bruge et PCI???
Avatar billede kvorning Nybegynder
16. september 2002 - 19:23 #12
Det kunne jeg godt have sagt mig selv!
Avatar billede random_act Nybegynder
16. september 2002 - 19:26 #13
Jeg ville have spurgt det samme hvis det var fordi jeg trode folk ikke ville give mig ret i at det er lidt unfair.
Avatar billede the_email Nybegynder
16. september 2002 - 19:46 #14
kvorning -> du mener altså at fordi du selv kunne have tænkt dig til randoms svar, skal han/hun ikke have point selvom det nu var det korrekte svar.
Avatar billede robotten Praktikant
16. september 2002 - 20:48 #15
Har gjort (co)admins opmærksom på kvornings opførsel for dette spm. blev accepteret. Så der kigger nok en (co)admin forbi på et tidspunkt.
Det bliver da vist også helt på sin plads, kan jeg se.
Avatar billede kvorning Nybegynder
16. september 2002 - 21:18 #16
Jeg kan da ikke forstå I har så meget mod, at jeg ikke giver random-act point. Hvis jeg svarer til en person, hvis harddisk som opfører sig mærkeligt: "Skift den ud med en ny". Så giver jeg ham jo heller ikke det gyldne svar!
Avatar billede the_email Nybegynder
16. september 2002 - 22:31 #17
Nej, men nu er der altså temmelig mange mennesker der har et PCI-kort liggende, som de lige kan plugge i og se om det virker. Det er jo ikke det samme som at købe nye dele.