Avatar billede arn Nybegynder
27. august 2002 - 16:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved opstart af C5

Håber i kan give en hurtig hjælp.

Jeg starter C5 - light op i et lan hvor der er lavet en genvej til det dir på den maskine hvor c5 er installeret.

Jeg får flg fejl ud:

error
message file \:\c5server\c5\c5txtdat.* missing

Filen findes dog på maskinen.

Hvad er der gjort forkert??
Avatar billede danielks Nybegynder
27. august 2002 - 17:02 #1
Dine filer er garanteret skrivebestyttet, fjern denne beskyttelse og du er klar...
Avatar billede danielks Nybegynder
27. august 2002 - 17:02 #2
Det er Concorde ikke ???
Avatar billede dma Nybegynder
27. august 2002 - 17:38 #3
Hvis ikke det med skrivebeskyttelse virker, så check følgende:

1. I "Egenskaber" for genvejen, står der så den rigtige sti for "Start i"
2. Har du en C5.INI fil liggende i dit C5 bibliotek, hvis ja, prøv at flytte den og se om der er noget heri der driller.
3. Prøv at tilføje følgende parametre efter dit kald til programmet:
-d<sti>

F.eks: F:\C5server\C5\C5w32.EXE -d F:\C5server\C5
Avatar billede danielks Nybegynder
27. august 2002 - 17:40 #4
F:\C5server\C5\C5w32.EXE -d F:\C5server\C5 (sådan skal det gerne se ud fra starten) hvis det ikke ser sådan ud, så er det med at få det ændret...
Avatar billede anoukim Nybegynder
27. august 2002 - 17:45 #5
Jeg tror at du har 2 problemer. For det første tyder fejlmeldingen på at den data-fil som indeholder alle fejlbeskeder ikke indeholder den fejlbesked som Concorden vil give dig. (Genopret evt. med samme fil fra installations cd.

Din anden fejl er jo pga. manglende reel fejlbesked lidt svær at gætte sig til, men et godt bud kunne være at max. antal licenser er i brug, og at du derfor ikke kan starte ny op.
Avatar billede dma Nybegynder
27. august 2002 - 17:49 #6
Til anoukim:

Nej, det har ikke noget med det at gøre. C5TXTDAT.DK og C5TXTIDX.DK er tekst(sprogfiler) som skal bruges. Den fejlmeddelelse der kommer kan ikke forbedres - den siger bare at programmet ikke kan finde disse filer i de biblioteker som det har fat i. Så der er ikke noget at genoprette!

Lige en lille rettelse: Det er vigtigt at der ikke er mellemum mellem -d og stien!! Sorry!

F:\C5server\C5\C5w32.EXE -dF:\C5server\C5
Avatar billede mariaf Juniormester
27. august 2002 - 21:19 #7
Det er næsten korrekt, som der er svaret hidtil.

Det, der er galt er, at du ikke har oprettet den anden komputer som drev på den computer, hvor genvejen ligger. Først laves drevet, derefter oprettes genvejen. Så vil det fungere.
Avatar billede anoukim Nybegynder
27. august 2002 - 21:39 #8
mariaf har fuldstændig ret, klassisk fejl!!
Jeg trækker mit svar, for som dma korrekt siger har jeg misforstået fejl teksten. Sorry!!
Avatar billede arn Nybegynder
29. august 2002 - 15:45 #9
Det var lige på kornet det med drevbogstavet. Det vidste jeg egentlig godt, men havde glemt det.